Toyota Super Sport – koncept ili nešto više?

Toyota će na salonu u Tokiju početkom sledeće godine predstaviti GR Super Sport concept. Da li je ovo samo još jedna vizija ili nešto više?

Foto: Toyota

Toyota će na salonu u Tokiju početkom sledeće godine predstaviti GR Super Sport concept. Moglo bi se pomisliti da je ovo samo još jedna od dizajnersko tehnoloških vizija kojih je bezbroj na salonima automobila. Međutim, iako iz japanskog giganta tajnovito izjavljuju da će ovo biti drumski automobil, ako ikada stigne u serijsku proizvodnju, istina može biti malo drugačija i imati dosta veze sa takmičenjima u šampionatu sveta izdržljivosti.
Kao prvo, Toyota će GR Super Sport concept predstaviti pod markom Gazoo Racing, pod kojom se takmiči u svetskim šampionatima u reliju i izdržljivosti. Takođe GR Super Sport je aerodinamikom i pogonom baziran na tehnologiji koju Toyota koristi u svom LMP1 prototipu TS 050.

Foto: Toyota

Iako objavljeni tizer ne pokazuje mnogo, evidentne su proporcije, pa čak i proporcije WEC automobila, a kroz naplatke se čak naziru i trkački točkovi i kočnice, nešto veoma blisko trkačkom kočionom sistemu.
O čemu se ovde radi? Zna se da je povlačenjem Porsche fabričkog tima iz WEC šampionata, i odustajanja Peugeota u poslednji čas, Toyota ostala usamljena kao proizvođač, a ceo šampionat, što se najviše LMP1 klase tiče našao na najnižim granama ikada.

Foto: Toyota

Tako je bilo letos, međutim, situacija, po ovaj šampionate se u međuvremenu potpuno promenila. Nekoliko privatnih timova obavilo je da će učestvovati u LMP1 klasi, pa će umesto samo dva, na Le Mansu startovati čak 11, a možda i više ovih prototipova. Međutim, nova pravila koja se definišu za WEC 2021. najavljuju nešto što bi se moglo povezati sa konceptom koji će Toyota predstaviti. Najverovatnije će se u najsnažniju klasi WEC vratiti automobili koji mnogo više liče na drumske automobile (super sportske naravno), što bi iznova moglo privući mnogo više proizvođača sa svojim fabričkim timovima. Ovakav zaokret promoteri WEC i FIA prave zbog činjenice da su GT klase postale popularnije od LMP1 prototipova, upravo zbog činjenice da se mogu identifikovati sa serijskim automobilima. Najava Toyote da bi GR Super Sport mogao biti proizveden u maloj seriji takođe govori u prilog Le Mans postavci, odnosno, obavezi da bude proizvedena određena serija vozila, kako bi mogli biti homologovani za nastup na trkama.

ads
  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Norveška smanjuje olakšice na električne automobile?

Norveška planira da smanji poreske olakšice za Teslu i druge električne automobile koji su ...

Velika nagradna igra uz Opel

Povodom proslave 20 godina Opel predstavništva u Srbiji, kompanija je organizovala veliko nagradno takmičenje ...

Geely bi mogao postati najveći investitor Daimlera

Zhejiang Geely Holding Group planira da preuzme velik deo akcija Daimlera i time postanje ...

Verstappenu senacionalana pobeda u Maleziji

Kao što smo navikli od mlađanog Verstappena koji je upravo napunio tek 20 godina, ...

PSA: vratite nam pare od Opela!!!

PSA Grupa traži povraćaj polovine od 1.3 miljarde evra od General Motorsa, koliko je ...

Platiš 2 dobiješ…?

BMW Serije 2 Active Tourer – zašto li se uopšte zove Serija 2 kada ...