Volvo XC60 – kako bingo zemeniti bingom?

Volvo XC60 u svojoj prvoj generaciji je najprodavaniji Volvo ikada. Da li novi XC60 može “ubosti” bingo kao i prethodnik?

Volvo XC60 pojavio se 2008. kao “baby” verzija velikog XC90 i “ubo” pravi bingo. Iako je imao opasne konkurente BMW X3, Audi Q5, Mercedes GLK (danas GLC), uspeo je da postane najprodavaniji Volvo ikada, a na nekim tržištima i najprodavaniji u segmentu. Ovo je bio više nego dobar rezultat za novopridošlicu u segment, a i činjenica da je opstao čitavih osam godina, pokazala je koliko je prvi XC60 bio dobar.
Svemu dođe kraj pa je i prvi X60 morao da ode u, više nego zasluženu, penziju. Samo, Volvo se zapravo našao u problemu – kako napraviti dostojnu zamenu i ponovo “ubosti” bingo kod kupaca, u segmentu u koji su pored već pomenutih u međuvremenu došli i Porsche Macan, i Land Rover Discovery Sport i Alfa Stelvio. Zapravo, možda i nije prava definicija kako napraviti. Volvo na raspolaganju ima toliko gotovih i patentiranih, pre svega bezbednosnih, sistema i dobrih platformi, da je u osnovi “samo” trebao da napravi dobar paket, ili čak samo smanji XC90.
Kao jaje jajetu
Dobrim delom urađeno je upravo ovo drugo. XC60 jeste na skraćenoj mehaničkoj platformi XC90, sa identičnim 4×4 pogonom i delom istim motorima i menjačem. Provereni mehanički deo upakovan je u 4,68m dugu karoseriju (21cm kraću od XC90), vizuelno veoma nalik većem SUV pandanu iz kuće. To je i dobra i loša vest. XC60 definitivno odlično izgleda, dobro izbalansiranih proporcija i odnosa metala i stakla. Šta više, čak deluje manje nego što stvarno jeste, a u isto vreme zadržava dostojanstven stav toliko tipičan za Volvo. Sa druge strane, preterano vizuelno poistovećivanje modela konačno izlazi iz mode, i dok drugi budu uvodili nove, različite izglede, Volvo će kupcima nuditi čak tri modela koji su nalik skoro kao jaje jajetu narednih 5-6 godina, obzirom da je i novi kompaktni XC40 upravo stigao.
Visoki dometi enterijera
Volvo je premium brend što podrazumeva i premium cene, za koje kupac ima svako pravo da mnogo očekuje. XC60 se po pitanju enterijera bogato odužuje za svoju cenu. Dobro, ne originalnim dizajnom enterijera. Praktično, celog smo ga videli i u V90 i XC90, ali zato enterijerom kojem se ne može ništa baš zameriti, pogotovo u najvišem Inscription paketu opreme, na koji je dodat, pored ostalog i panoramski krov.
Pre svega, ponuda prostora je odlična iako XC60, spolja, nije preterano velik. Prednja sedišta su bogato dimenzionisana i vrhunske ergonomije sa brojnim podešavanjima, tako da se mogu prilagoditi svakoj konstituciji vozača ili suvozača. Iako vrhunski paket opreme podrazumeva oba prednja sedišta elektropodesiva, Volvo već i u osnovnom paketu opreme nudi, ne toliko raskošna, ali ergonomski podjednako dobra sedišta.
Stražnja klupa ni po čemu ne zaostaje za prednjim sedištima ni po pitanju udobnosti ni ponudi prostora za noge i glave, pa XC60 sa lakoćom nudi udobno i dugo putovanje za četiri odrasle i nadprosečno visoke osobe. Ipak, koliko god svetla koža sedišta i kožnih aplikacija, pa i upravljača stvarala fantastično prijatnu atmosferu, ostaje diskutabilna funkcionalnost i trajnost ovakvog izbora. To ipak ostaje odluka kupca, a Volvo je sa svoje strane sve uradio baš kako treba. Od precizosti uklapanja, formi u enterijeru, i kombinacija boja, uključujući i svetlo drvo.
A uz sve to funkcionalnost nije otišla u drugi plan. Prostora za odlaganje sitnica je sasvim dovoljno, a tu je 505 litara prtljažnika, sa jednostavnim preklapanjem naslona stražnje klupe čime se dobija potpuno ravna površina prtljažnog prostora od 1.432 litre.
Poznato, ali odlično
Armaturu, otvore ventilacije, digitalnu instrument tablu i višenamenski ekran smo već upoznali u ranije pomenutim modelima, ali to ništa ne umanjuje njihov kvalitet. Digitalna instument tabla od 12,3” je sjajna, pregledna i odlično čitljiva pri svakom osvetljenju pa čak i sa otvorenim panoramskim krovom i suncem iznad vozila. Instrumentima društvo pravi i odlični 9” uspravni višenamenski ekran osetljiv na dodir visoke rezolucije, sa velikim brojem funkcija, obzirom da je XC60 oslobođen većine mehaničkih prekidača. Razumljivo, tu su Apple CarPlay i Android Auto konekcije, a softver uređaja je malo dorađen, pa je korišćenje još intuitivnije. 360° kamera je među opcijama, ali svakako dobrodošla za čuvanje skupocenog vozila od oštećenja.
Vožnja za gospodu a ne sportiste
XC60 je definitivno namenjen za “gospodsku” a ne za sportsku vožnju. Pre svega je udoban, a nešto mekši trim ogibljenja malo je umanjio direktnost upravljanja. Naravno, daleko od toga da neprecizan na upravljaču ili da nesigurno drži putanju kroz krivinu. Samo je za nijansu manje direktnog upravljanja od BMW-a X3, a pogotovo Alfe Stelvio. Sa druge strane, neravnine osetno bolje amortizuje od pomenutih konkurenata. Zvučna izolacija je vrhunska, kao i kutura rada četvorocilinarskog dizela od dve litre sa 235 KS i 480 Nm na raspolaganju koji su podeljeni preko neprimetnog i brzog osmostepenog automatika. Iako postoji selektor tri moda vožnje, selektor pogona ne postoji a stalnom prednjem pogonu u pomoć će po potrebi priskočiti i stražnji.

Za najveći deo potreba dovoljno je ostaviti selektor modova vožnje u confort poziciji koja savršeno izbalansira upravljanje, menjač i odziv na gas. Iako je prazan težak preko 1.700 kilograma XC60 nema izraženu tendenciju podupravljanja i mora se značajno preterati sa brzinom na ulasku u krivinu da bi počeo da klizi preko nosa. Iako se visoka karoserija u krivini dosta naginje, vozač ne dobija osećaj gubljenja kontrole nad vozilom, tako da se nakon kratkog privikavanja ovo naginjanje ni ne primećuje. Performanse su više nego zadovoljavajuće. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 7,2 sekunde, a maksimalna brzina je 220 km/h. Međutim, realna potrošnja je daleko od fabrički obećanih 6 litara i relno češće se kreće oko 8 i preko 8 litara na 100 kilometara.
Preglednost iz vozila je odlična a vozač, putnici i pešaci zaštićeni i svim danas poznatim sistemima asistencija, koje su, pored same konstrukcije vozila, ovom SUV-u donele i titulu najbezbednijeg automobila na rigoroznim Euro NCAP testovima.
Nije za svakoga
Kada bi SUV jednog premium brenda bio lako dostupan za sve, svet bi bio mnogo lepši i bezbedniji. Na žalost nije tako i XC60 je samo za odabrane, i to ne samo one koji cene bezbedno, udobno i snažno vozilo, nego više za one koji mogi da ga kupe. Cena testiranog XC60 sa snažnijim dizel motorom u najvišem Inscription paketu opreme sa dosta dodatne opreme kao što je panoramski krov, četvorozonska klima i kožom presvučena armatura je 70.450 evra. Da, naravno da je ovo mnogo novca ne samo u Srbiji nego i bilo gde drugde. Međutim, za taj iznos jako mnogo se i dobije. Šta više, zanimljivo je da i Volvo već u osnovnim paketima opreme nudi mnogo, a i slabiji D4 dizel od 190 KS nije za podcenjivanje, pa se u ovako kvalitetan, a opet veoma bezbedan automobil može sesti i za dosta manji iznos.

ModelXC60 D5 AWD Inscription
Dužina/ širina/ visina (mm)4688/ 2117/ 1658
Međuosovinski razmak (mm)2865
Masa vozila (kg)1879 kg
Maksimalna masa vozila (kg)2520 kg
Zapremina prtljažnog prostora 505 l
MotorD5
GorivoDizel
Broj cilindara/ ventilaR4/ 16
Radna zapremina1969 cc
Snaga pri o/ min. (KS/kW)235/ 173 pri 4000
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min.480 / 1,740 - 2,220 o/min
Menjač8 stepeni automatski
Ubrzanje 0-100 km/h7,2 sec
Maksimalna brzina (km/h)220
Zapremina rezervoara za gorivo71l
Potrošnja na testu 8,2 l/100 km
Cena testiranog modela 70.450 evra
ads
  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Prvi pa i sportski SUV – Seat Alteca FR

Seat se priprema da premijerno pokaže FR verziju modela Ateca na domaćem terenu, na ...

I Aston Martin će “pozeleneti”

Čuveni britanski proizvođač automobila Aston Martin u svoje modele uvodi hibridni pogon, a do ...

35 Dmotion testova na jednom mestu!

Dmotion test: Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq-Prvo pa…?       Dmotion test: Dacia Duster ...

Alonso u Toyoti TS050 za 2018.

Fernando Alonso nastavlja pripreme za nastupe u WEC šampionatu za TOYOTA GAZOO Racing Dvostruki ...

Bugatti napravio prvu 3D štampanu kočionu čeljust

Bugatti je daleko od prvog proizvođača automobila koji eksperimentiše sa 3D štampom, ali zato ...

Kalifornija razmatra zabranu automobila na fosilna goriva

Kalifornija razmatra uvođenje zakona koji bi zabranio prodaju novih automobila sa benzinskim i dizel ...