Site icon

Volvo hibridni autobus u gradskom prevozu u Čačku troši 35 % manje

Već u prvim danima redovne eksploatacije na najopterećenijoj liniji u gradskom prevozu u Čačku, prvi Volvo hibridni autobusi u Srbiji i na Balkanu, potvrdili su deklarisane performanse, ali i očekivanja vlasnika – kompanije Autoprevoz doo. Prosečna potrošnja je manja za 35% u poređenju sa vozilima pokretanim klasičnim dizel motorima. U sličnoj srazmeri je smanjena i emisija štetnih izduvnih gasova.


Početkom aprila u sistem gradskog prevoza u Čačku uključen je prvi od 10 Volvo gradskih autobusa s hibridnim pogonom, koje je, u aranžmanu sa Volvoovim finansijskim servisom (VFSI), kupio višegodišnji korisnik Volvo autobusa – Autoprevoz doo. Angažovan je na najopterećenijoj liniji Sloboda-Slatina, dužine 18 kilometara, na kojoj se dnevno preveze od tri do pet hiljada putnika.
„U prvih dvadesetak dana redovne eksploatacije Volvo 7705 LH Hybrid je pokazao sve prednosti hibridnog pogona u odnosu na klasična vozila pokretana dizel-motorima: naši vozači su s njime ostvarili prosečnu potrošnju od 29 litara na 100 km, dok je potrošnja autobusa sličnih prevoznih performansi s konvencionalnim dizel-motorom oko 45 litara na 100 km“, kaže glavni dispečer gradskog i prigradskog saobraćaja u Autoprevozu doo, Marko Živković. Za naše sugrađane od većeg je značaja što je u sličnoj srazmeri, dakle za trećinu, smanjena emisija štetnih izduvnih gasova, dodaje Živković.
Do kraja aprila i početkom maja i ostalih devet Volvoovih hibridnih autobusa biće uključeno u redovnu eksploataciju: još šest će voziti na liniji Sloboda-Slatina (pa će to biti linija na kojoj voze samo hibridni Volvo autobusi), dok će preostala tri prevoziti Čačane i žitelje okolnih naselja na nešto kraćoj i manje frekventnoj liniji Avenija-Obrež.


Pri prvom susretu s Volvoovim tehničkim i tehnološkim „specijalitetom“ putnici su pomalo zbunjeni: dok prima putnike nema nikakve buke jer je dizel-motor sasvim isključen, a veoma je tiho i pri polasku, jer je do brzine od 20 km/h angažovan samo tih elektromotor. Kada brzina pređe 20 km/h uključuje se ekonomičan dizel-motor, koji istovremeno pokreće pogonske točkove ali i dopunjava litijum-jonske baterije. Baterije se dopunjavaju i pri svakom kočenju, jer tada elektromotor dobija funkciju generatora.
„Naša odluka da u specijalnom aranžmanu s Volvoom kupimo prvih 10 hibridnih autobusa se temeljni na višegodišnjem odličnom iskustvu s ovom markom: ne računajući mini i mini buse, oko 70 odsto našeg voznog parka čine upravo Volvo autobusi različitih tipova i starosti”, kaže izvršni direktor Autoprevoza, diplomirani inženjer saobraćaja, Aleksandar Petronijević. „U sistemu Kavim Srbija, u kojem posluju još i prevozničke kompanije u Vranju, Raškoj i Novom Pazaru, više od 80 % velikih autobusa su Volvoove proizvodnje – ukupno oko 150.
Autoprevoz Čačak je jedan od najstarijih prevoznika u našoj državi: formiran je 1949. godine, a od 2007. posluje kao deo internacionalne Kavim Grupe. Danas u voznom parku ima 142 autobusa svih tipova i veličina, zapošljava 330 radnika, godišnje preveze više od 12 miliona putnika, od čega trećinu – oko četiri miliona u gradskom saobraćaju. U gradskom prevozu Čačka, na četiri linije, 14 Autoprevozovih vozila (među kojima je sedam Volvo solo autobusa) mesečno prevaljuje više od 300.000 km.

Next: U salone konačno stiže Yamaha YZF-R6