Site icon

Nova era u strategiji motora VW Grupe

Za razvoj V6 agregata i gorivnih ćelija zaduženo je 2500 inženjera u audijevom Neckarsulm razvojnom centru, dok je za V8 benzinske motore za celu grupaciju zadužen razvoj Porschea. Luksuzne marke Bentley i Lamborghini razvijaju pogonske jedinice svako za sebe.

Foto: Audi

U ovoj novoj oganizaciji kao prvi plod nastao je novi trolitarski V6 koji se nalazi u novom SQ5. U kompaktnom sportskom SUV-u ova pogonska jedinica zapremine 2995 cm³ ima 349 KS, dok smanjenje zapremine za 100 cm³ ovaj isti agregat u RS5 dostiže čak 588KS.
U slabijem izdanju ima 500Nm maksimalnog obrtnog momenta koje isporučuje već od 1370 o/min. Za razliku od ustaljenje konstrukcije kod Audija, ovaj benzinac ima cilindarske redove pod uglom od 90° umesto pod 60°, a u njegovom bloku nalazi se i balansno vratilo. Razlog za povećanje ugla cilindara je spuštanje težišta, kao i povoljniji raspored katalitičkij jedinica.
Zahvaljujući aluminijumskoj konstrukciji, agregat teži samo 172 kg, a uz nove materijale cilindarskih košuljica i klipnih prstenova značajno su smanjeni gubici usled trenja. Izduvna grana je integrisana u cilindarske glave, što je omogućilo hlađenjene rashladnom tečnošću, a izduvne cebi cilindarski redova spajaju se u jednu pred samim win scroll turbo kompresorom.
Od tehničkih novina u ovom motoru se nalazi i Audijev sistem podizanja ventila (AVS), koji zatvara četiri cilindra kada su pod malim opterećenjem. Zajedno sa centlno postavljenjim injektorima goriva, sistem čini ono što Audi naiva B Ciklus, odnosno, evolucija onoga što se u motoristici naziva Milerov ciklus, poznat i kao ciklus sa pet taktova. Veštačkim smanjivanjem faze kompresije stvara se veći osnovni kompresioni odnos, a takt ekspanzije postaje duži u odnosu na kompresioni takt, čime je povećana efikasnost sagorevanja i ekonomičnost motora.
Pri malom opterećenju motora AVS omogućava veoma kratko otvaranje usisnih ventila, od samo 130° okreta bregastog vratila što u paru sa ranijim zatvaranjem ususnih ventila skraćuje fazu usisavanja. Kada se opterećenje motora poveća produžava sa i bregasto vratilo se prebacuje na profili koji omogućava duže i više otvaranje usisnih ventila.

Foto: Audi

Šef razvoja pogonskih grupa Dr. Franz Bäumel naglašava da je ovaj agregat konstruisan od nule i da je deo programa hibidizacije, čiji će se naredni korak pojaviti već u novom modelu A8 čija pemijera je zakazana već za jeden ove godine. U najluksuznijoj audijevoj limuzini, ovaj motor će preko remena biti povezan sa integrisanim starter-generatorom, što će dozvoljavati gašenje motora pri brzinama između 25 i 160 km/h u trajanju do 45 sekundi, što će kao benefit imati uštedu u potrošnji i do 0,7 l/100km po NEDC ciklusu. Sistem vožnje sa ugašenim motorom može se primenjivati samo kod modela sa DSG ili automatskim menjačima, ali će se do kraja tekuće decenije pojaviti u benzinskim i dizel motorima u kompletnoj ponudi marke Audi.

Next: Kina izvukla utikač – za sada