Site icon

Hiper automobil – ali na struju

Mercedes razvija svoj hiper automobil, Aston Martin takođe, a šta na to ima da kaže Honda?

Foto: Honda Acura EV Concept

Meta je automobil snova sa pogonom od oko 1000 KS, koji će drumskom vozilu podariti performanse približne Formuli 1. Naravno, uz adekvatnu finansijsku nadoknadu onih koji sebi mogu da priušte nešto što se zove “hiper”.
Dok se koncepti dva evropska proizvođača vrte oko hibridne kombinacije motora sa unutrašnim sagorevanjem i elektromotora, Honda bi mogla krenuti nekim svojim putem, što je nedavno, u neku ruku, i najavila.
Odmah posle pobede Takume Satoa na ovogodišnjem Indy 500, Honda je podsetila i na Acuru EV Concept, potpuno električno vozilo, koje je zauzeolo treće mesto na prošlogodišnjoj čuvenoj Pikes Peak trci. Znamo kakvi se monstrumi na ovoj brdskoj trci voze, kao i to da odavno za uspon od 20 kilometara imaju blizu 1000 KS, ali Honda je ovaj respektabilan rezultat (9 min 6.015 cec) ostvarila sa potpuno električnim pogonom. I da, sa 1000 KS iz svoja četiri elektro motora. Ovo čudovište na struju do 100 km/h ubrzava za 2.5 sekundi, a do 200 za 6.2 sekunde, što više nego liči na ciljeve koje gađaju pomenuti hiper automobili.
Poznato je da do 2030. prema svom Vision planu Honda želi da bude svetski lider u proizvodnju eletričnih i autonomnih vozila. Pa zašto ne bi pomerila granicu hiper sportskih automobila uravo svojim rešenjem sa čuvene brdske trke.

Foto Honda, Acura EV Concept

Šta je zapravo novo na ovom trkačkom automobilu teškom 1.500 kg? Činjenica da svaki točak ima svoj pogon, što ne samo da znači da ima AWD, nego da uz dobru kontrolnu jedinicu svaki točak zasebno može dobiti upravo onoliko snage koliko je sposoban da prenese na podlogu. A to nijedno posojeće rešenje ne može da uradi sa 100% efikasnosti. Sistem koji Acura EV Concept ima može da pomeri granice vektorisanja obrtnog momenta do potpuno novih granica. Vozna dinamika bi mogla biti beskonačno prilagodljiva, a preupravljanje, podupravljanje ili neutralni balans se mogu potpuno kontrolisati jednostavnim okretom prekidača.
Električni hiper automobil neće doći već sutra, to je potpuno jasno, a pogotovo ne dok ne postigne autonomiju od barem 400 kilometara sa jednim punjenjem baterija. To trenutno nije lako izvodljivo. Može se nagađati, da ako Honda odluči da napravo ovakav ulični bolid, na tržištu neće biti pre 2023. ali razmišljanje je zanimljivo, a u svetlu globalnih automobilskih kretanja i izvesno. Ujedno, ova hiper tehnologija mogla bi doneti i manje snažna rešenja za “obične” sportske automobile, kao što je Honda NSX. Pa zašto da ne?

Foto: Honda Acura EV Concept
Next: Pedrosi pol pozicija – favoriti u senci