Site icon

LeMans 2017. – živeo LMP2

Završena je najpoznatija, najteža, najpopularnija, naj, naj trka izdržljivosti na svetu – 24 časa LeMansa. Lepo. Mnogo publike, mnogo učesnika, drama do poslednjeg kruga, ali i još po nešto.

Foto: Porsche

Ovogodišnji brzinski maraton pokazao je i pravu krizu vrha ovog sporta u kojem su opstala još samo dva proizvođača, a pokazalo se da sistem komplikovanja pravila LMP1 konstrukcije, pored benefita kao što je energetska efikasnost, vodi samo do osipanja timova u LMP1 klasi najjačih prototipova. Malo je nedostajalo da automobil iz znatno slabije LMP 2 klase pobedi u generalnom poretku, što bi bio najveći poraz najjače klase u istoriji ove trke.
Le Mans 2017. je počeo onako kako se i očekivalo kada su samo 4 fabrička LMP1 automobila odjurila ispred svih, ali isto tako doživeli kvarove koji su iz trke izbacili po jedno vozilo Porschea i Toyote, koja došla u Francusku kao vodeći tim iz WEC šampionata. Na žalost ni sreća preostala dva fabrička automobila nije dugo trajala, pa su zbog kvarova na električnom pogonu prednjih točkova oba završila u garažama u ozbiljno rastavljenom stanju. Porsche je brže sklopljen od Toyote, pa je nemački tim iako gotovo otpisan iz trke, uspeo da se vrati na drugo mesto u generalnom poretku tri sata pre kraja trke, dok je Toyotin tim i pored sveg truda imao mnogo njih ispred sebe. I dobili smo nešto što nikada nismo videli od 2005. i uvođenja aktuelnih klasa.

Foto: LeMans

Trku je, u generalnom plasmanu vodio tim Jacky Chang DC Racing Oreca 07, automobil LMP2 klase, mnogo sporiji od brutalnih LMP1 specijalki. Porsche sa posadom Timo Bernhard, Brendon Hartley i Earl Bamber je ipak, sa 13 sekindi bržim vremenom po krugu, uspela da stigne i prestigne automobil tima kojem je suvlasnik čuveni glumac iz akcionih filmova. Na kraju, generalni poredak je doneo potpuni poraz LMP1 klase, obzirom da je pored DC Racing Orece 07 i vozača Olivera Jarvisa, Ho-Pin Tunga i Thomasa Laurenta i treće mesto zauzeo Rebellion Oreca takođe iz LMP2 klase. Toyota je ponovo ostala praznih ruku, obzirom da drugo mesto u klasi ne znači baš ništa, pogotovo obzirom da su generalnom tek na 9. mestu. Pravu zabavu priredili su momci iz GTE, gde je Aston Martin Vantage sa posadom Jonny Adam, Daniel Serra i Darren Turner i uzeo pobedu Chevrolet Corvetti u poslednjem krugu nakon celih 24 časa trkanja, da američki tim nije zaradio probušen pneumatik na početku poslednjeg kruga, moglo je biti i drugačije.
LeMans je završen, WEC sezona se natstavlja već za dve nedelje, ali izgleda da je LMP1 u dubokoj krizi, obzirom da se sa dva fabrička tima i neverovatno skupim i komplikovanim automobilima ne može daleko stići, tako da za ovu godinu ostaje da se kaže samo: živeo LMP2, spasao je show.

Generalni plasman prvih deset timova i posada

Poz. #

Vozači

Automobil

Klasa

Krugova

Zaustavljanja u boksu

1 2  Timo Bernhard
Brendon Hartley
Earl Bamber
Porsche 919 Hybrid LMP1 367

29

2 38  Oliver Jarvis
Ho-Pin Tung
Thomas Laurent
Oreca 07 LMP2 366

38

3 13  Nelson Piquet Jr.
David Heinemeier Hansson
Mathias Beche
Oreca 07 LMP2 364

38

4 37  David Cheng
Tristan Gommendy
Alex Brundle
Oreca 07 LMP2 363

37

5 35  Nelson Panciatici
Pierre Ragues
Andre Negrao
Alpine A470 LMP2 362

40

6 32  Filipe Albuquerque
Will Owen
Hugo De Sadeleer
Ligier JSP 217 LMP2 362

36

7 40  Richard Bradley
James Allen
Franck Matelli
Oreca 07 LMP2 361

36

8 24  Jean-Eric Vergne
Jonathan Hirschi
Tor Graves
Oreca 07 LMP2 360

37

9 8  Anthony Davidson
Kazuki Nakajima
Sébastien Buemi
Toyota TS050 Hybrid LMP1 358

27

10 47  Roberto Lacorte
Giorgio Sernagiotto
Andrea Belicchi
Dallara P217 LMP2 353

36

Next: Ne maši ručicama u LeMansu!