Site icon

Putno osiguranje – pomoć ili odmoć na putu?

Da li ste barem jednom čuli da je nekoga automobil „ostavio“ na putu zbog kvara? Ili se to možda baš Vama desilo? Negde daleko od Vašeg doma, van naseljenog mesta, u inostranstvu, u pola noći…? Koga pozvati za pomoć?

Troškovi osiguranja nisu mali. Ali, isplativije je potrošiti novac na osiguranje, nego rizikovati i naći se u situaciji da zbog neposedovanja osiguranja potrošite više za šlepovanje nego što ste potrošili za ceo godišnji odmor, ili u još gorem slučaju, potrošite i više nego što je tržišna vrednost vašeg vozila. Osiguranja nude mnogo različitih vrsta osiguranja, a na početku sezone odmora i putovanja, najaktuelnije vrste osiguranja su asistencija na putu u slučaju kvara ili nezgode, i putno zdravstveno osiguranje. Postoje značajne razlike u ponudi, osiguranje ne pokriva sve moguće slučajeve i postoji dosta uslova ispisanih sitnim slovima. Šta više, neki uslovi se i ne nalaze na sajtovima ponuđača osiguranja. Pored svih nedostataka polisa, trgovačke lukavosti osiguravajućih kuća i ne male cene osiguranja, asistencija na putu je definitivno nešto što treba da imate. I ako se postavlja sistemsko pitanje: da li pomoć na putu i putno zdravstveno osiguranje, odgovor je definitivno DA.
Pomoć na putu (automobilska asistencija) je zaštita od mogućih neprijatnosti pri korišćenju motornih vozila u Srbiji i inostranstvu. Pored finansijske sigurnosti, polisa osiguranja asistencije na putu vam omogućava i besplatnu pomoć na putu (obavezno videti uslove ponuđača osiguranja). Ponuđači osiguranja nude različite pakete putne asistencije, obično 2 ili 3, koji sadrže raličite nivoe osiguranja, a sve zavisno od potreba. Naravno, i cena usluge je različita. Raspon je od 700 dinara za koji dobijate samo informaciju i pravu pomoć, pa do 3.600 din za koji dobijate pomoć u Srbiji i celoj Evropi. Navedene cene su na godišnjem nivou. Pojedina osiguranja nude i dostavu rezervnog ključa u slučaju gubitka, i zamensko vozilo do određenog dnevnog iznosa. Takođe, veoma važno je napomenuti da polisu može koristiti vlasnik vozila. Neke osiguravajuće kuće nude i mogućnost da vozač ovlašćen od vlasnika, može biti i korisnik osiguranja, ali se i to mora pažljivo proveriti pri ugovaranju.

Neke od pogodnosti putne asistencije za teritoriju Srbije:

– Transport vozila (šlepanje) u slučaju kvara, do 100 km. Obično, osiguranja ovu uslugu omogućavaju jednom u toku trajanja polise putne asistencije (članske kartice).
– Transport vozila (šlepovanje) u slučaju saobraćajne nezgode bez ograničenja u kilometraži. Vozilo se transportuje do kućne adrese korisnika polise (članske kartice) ili u željeni servis. Ova usluga se može koristiti jednom (u toku trajanja polise, odnosno članske kartice).
– Pogodnosti putne asistencije za teritoriju Evrope, sa izuzecima, (obavezno proveriti kod ponuđača putne asistencije da li osiguranje pokriva teritoruju zemalja kroz koje prolazite i u koje putujete).
– Transport vozila (šlepanje) u slučaju saobraćajne nezgode iz Evrope do mesta prebivališta.
– Popravka vozila na putu i/ili transport vozila (šlepanje) do najbližeg servisa. Ovu uslugu pruža korespondentni klub zemlje u kojoj je vlasnik polise (članske kartice) doživeo kvar na vozilu, a po nalogu insitucije koja je izdala karticu (polisu putne asistencije). Ukratko, obično se manji kvarovi otklanjaju na putu, a ako se radi o ozbiljnijem kvaru, garantovan je transport do najbližeg servisa. Troškove popravke vozila u servisu i nabavku rezervnih delova snosi vlasnik polise (članske kartice) putne asistencije.

Osim navedenih pogodnosti, osiguravajuće kuće nude i:

– Refundaciju troškova po računu za hotelski smeštaj za vlasnika polise i članove porodičnog domaćinstva (supružnici i deca sa istom adresom stanovanja) u slučaju saobraćajne nezgode, kada je vozilo moguće popraviti u zemlji u kojoj se nezgoda dogodila.
– Pravni savet iz oblasti saobraćaja u korespondentnom klubu do određenog iznosa.
– Kredit za popravku, transport vozila (šlepanje) ili prevoz vlasnika polise i članova njegovog porodičnog domaćinstva po garanciji, uz obavezan depozit do određenog iznosa.

Pazite šta kupujete

Najvažnije je da se pre kupovine polise putne asistencije (članske kartice) dobro informišete o opštim uslovima osiguranja i uslovima polise putne asistencije koje ponuđač osiguranja nudi. Proverite šta je pokriveno osiguranjem, a šta nije, koju teritoriju pokriva, koji su iznosi do kojih ponudjač pokriva troškove šlepovanja i popravka vozila, ili, ako je došlo do nezgode, troškove lečenja ili hotelskog smeštaja i transporta vlasnika polise do mesta prebivališta itd. Pre polaska na put nabavite polisu putne asistencije (obavezno proverite datum početka važenja osiguranja) kako vam se ne bi desilo da krenete na puta, a da vaša polisa počinje da važi tek za 3, 5 ili 6 dana (što zavisi od institucije koja prodaje polisu). Postoji više osiguravajućih kuća koje nude ovu vrstu osiguranja, pa je nemoguće navesti detaljno sve uslove istih. Najbolje je da se prvo dobro informišete, uporedite uslove osiguranja, a onda se odlučite za najbolju ponudu.
Ipak, najbitnije, vozite pažljivo, pravite pauze na svakih 150-200 km, unosite dovoljno tečnosti u organizam, ako ste u mogućnosti izbegavajte vožnju u najtoplijem delu dana (od 11-16 sati) i ponesite Vašu polisu putne asistencije. Srećan put!

Next: Ford 1.0 EcoBoost međunarodni motor godine