Site icon

Najbolje za kraj

U znak obeležavanja prestanka proizvodnje AMG G 65, Mercedes će kupcima ponuditi “Final Edition” koji će biti proizveden u simboličnih 65 komada

Foto: Daimler

Mercedes je uspeo svoju G Klasu da dovede do kolekcionarskog modela za koji se ne žali novac. Proizvodi se već 35 godina, a i pored brojnih restilizacija, u snovi se i dalje radi o istom robusnom terencu postavljenom na snažnu šasiju, sa neuglađenom ali trajnom mehanikom. Naravno, tržište je čudo, pa pored specijalnih službi koje ovo vozilo nabavljaju za posao koji zahteva vrhunsku izdržljivost i terenske sposobnosti, mnogo je onih koji G Klasu kupuju iz drugih razloga i spremni su za ovaj 4×4 izbrojati mnogo novca.
Upravo za ovu klijentelu stvorena je AMG G65 verzija za V12 pogonom od 630 KS. Od 2012. predstavljala je najsnažniji serijski terenac. Pri tom, zanimljiv je podatak da od oko 20.000 G Klasa koje se godišnje proizvedu i prodaju, čak trećina su AMG verzije.

Mercedes-AMG G 65 Final Edition;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 17 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 397 g/km*
Mercedes-AMG G 65 Final Edition;Fuel consumption, combined: 17 l/100 km; combined CO2 emissions: 397 g/km*

Mercedes obustavlja proizvodnju najekskluzivnije AMG G 65 verzije, a za kraj će kupcima ponuditi samo 65 komada vrhunski opremljenog Final Edition modela, i to po ceni od koje zastaje dah – 310.000 evra.
Za uzvrat, kupac dobija 6.0 V12 biturbo benzinski agregat od 630 KS sa 1000 Nm maksimalnog obrtnog momenta, uz koji G Klasa do 100 km/h ubrzava za 5.3 sekundi. Iako će ovo izdanje biti superluksuzno opremljeno kožom, drvetom i karbonom, kupac će za svoj novac ipak dobiti i više nego spozobno terensko vozilo. Savladava uspon od 80%, vodu dubine od 60 cm, bočne nagibe do 28°, ulazne i izlazne uglove od 27° i brake over ugao od 22°, što retko koji terenac može.

Next: Korist i sebi i drugima