Čitavih osam godina na tržištu je opstao VW Polo pete generacije. To je večnost za održati konkurentnost u njegovom opasnom B segmentu. Opasnom u smislu konkurencije…
Volkswagen Polu koji nas upravo napušta treba odati priznanje za dugovečnost. Čitavih osam godina je odolevao konkurenciji i podjednako se dobro prodavao, čak i pred kraj svog veka, koji je možda trajao čak i duže nego što je trebalo. Znali smo da će šesta generacija Pola doneti, pa previše je reći, revoluciju, ali ako ne revoluciju, a ono dosta toga stvarno novog. Stvarno kažem zbog toga što je VW umeo da pod “novo” podvede staro. Ne kažem loše, ali kažem već postojeće bez ikakvog realnog unapređenja.
Veličina je bitna
Ali bavimo se današnjicom. Nova MQB A0 platforma. Da ne bude …”ko o čemu, baba o uštipcima”… u slučaju novog VW-a u B segmentu, ovo je jedna od ključnih stavki. Ključnih zbog toga što je Polo dobio potpuno nove i značajno drugačje dimenzije. Duži je za 8 cm, širi za skoro 7 cm, sa međuosovinskim razmakom produženim za, skoro, 10 cm. Pri tom je niži i lakši od prethodnika. U automobilizmu, veličina je bitna, tu polemike nema. Novi Polo već u proporcijama izgleda potpuno drugačije od prethodnika.
Veličina (spolja) je bitna, a postaje još bitnija unutra. Predpostavljam da dizajneri i inženjeri enterijera skaču od sreće kada na raspolaganje dobiju ovolike pluseve u gabaritu vozila, a pogotovo u vidu tolikog povećanja međuosovinskog razmaka. U ovom Nemačkom mališanu su školski dobro završili posao, ako govorimo o iskorišćenju prostora. Prednja sedišta su velika, stvarno velika, za B segment. Pri tom je i suvozačko sedište podesivo po visini (Comfortline oprema) što je prava retkost. Pri tom, ta zaista velika sedišta nisu “pojela” prostor putnicima pozadi. Slikovito rečeno, iza vozača od 185 cm, bez problema pozadi stane isti toliki putnik, i to u automobilu od malo preko četiri metra.
Glavni utisak o enterijeru je: čisto i jednostavno. Nema tu nikakvog “kinđurenja”. Nemac to radi lenjirom, a tako sve i uklopi – precizno. E sada, da li je Polo otišao u drugu krajnost pa postao sterilan? Ne, nije, samo krajnje jednostavan, sa dosta prostora u vratima za flašu ili druge sitnice, sa velikim pretincem, praktičnim prostorom za telefon ili novčanik iza menjača. Materijali što se tiče sedišta i armature deluju veoma kvalitetno, dok su vrata ipak samo prosečne plastike. I nešto nejasno, zašto ni napred ni pozadi iznad vrata nema rukohvata? Previše su skupi? Sa druge strane dobra vest, svi prozori su elektropomični i automatski.
Snage, snage…
Princip jedna zpremina tri snage (postoji i četvrta snaga, ali ne na našem tržištu), znači da je Polo na Dmotion testu imao 1.0 atmosferski trocilindarski agregat od 75 KS, koji je kod nas početni motor, a slede ga jedinice sa 95 i 115 KS. Polo nije težak, masa sa vozačem od 75 kg je 1105 kg, što deluje optimalno. I jeste optimalno u gradskoj vožnji, gde prijaju dugi prenosni odnosi petostepenog manuelnog menjača, isto koliko i brojka 5.8 litara prosečne potrošnje. U gradu je Polo svoj na svome, upravo ono što mu klasa i definiše. Međutim, na otvorenom putu, kada treba ubrzati gubi dah, a ne pomaže ni posezanje za ručicom menjača. Stiče se utisak da obrtaji i buka rastu, a brzina ne prati ova dešavanja. To dokazuje i štoperica koja se pri merenju ubrzanja do 100 km/h zaustavi tek na skoro 15 sekundi. Kada se zaleti, priča se menja i Polo sa lakoćom i u tišini održava brzinu. Ovaj motor je odlično rešenje ako će najveći deo svog veka provesti u gradu, ali ako će Polo često na otvoren put, bolje rešenje, po cenu nižeg paketa opreme je 1.0 TSI sa 95 KS. Doplata bi bila oko 500 evra.
Generalni trim Pola nije preterano tvrd, a za odličan opšti utisak u gradskoj vožnji zaslužan je i jako pojačan upravljač. U pri većim brzinama Polo ima izraženo servo pojačanje, koje za nijansu čini upravljanje nepreciznim, mada držim da je to ipak samo subjektivan a osećaj a ne realna nepreciznost, obzirom da je u dugim i brzim krivinama vođenje precizno. Generalno daje prijatan osećaj dobrog kontakta sa podlogom ne samo na dobroj podlozi, nego i na neravninama. VW je malo kultivisao i kočnice, koje su ostale snažne i uverljive, ali ne preterano nervozne na samo dodir, a korisna funkcija je i pomoć pri polasku na uzbrdici, koja zadržava vozilo u mestu 3 sekunde. Testirani model nije imao kameru za vožnju unazad, ali smo tim pre otkrili i dobru preglednost unazad, i parking senzore sa odličnom grafikom na centralnom ekranu.
Vredelo je ovako dugo čekati novi Polo zato što je stigao stvarno novi automobil, značajno unapređen po svim osnovama. Sa te strane, posao smene modela je odlično obavljen. Samo, VW nije jeftina marka, pa se ni do ovog noviteta ne može za malo novca. Startna cena je 14.939 evra u Trendline opremi, dok se za testirani Comfortline bez dodatne opreme mora izbrojati od 15.746 evra pa naviše, što svakako nije malo. Samo, sve to što se može videti na našim fotografijama je dosta preko pomenutog paketa opreme, kao što su kožni upravljač, dvozonska klima, liveni naplatci, parking senzori i još dosta toga. Naravno, VW je uvek dobro držao cenu u drugoj prodaji pa se može računati i da će se veća početna investicija vratiti kada se odluči na promenu automobila.
[table id=11 /]