Site icon

Teslin kamion za 5 sekundi do 100 km/h

Foto: Tesla

Elon Musk tvrdi da Tesla kamion do 100 km/h ubrzava za 5 sekundi, i ima autonomiju od 800 kilometra

Foto: Tesla

Uporedo sa novim roadsterom, Elon Musk je predstavio i Tesla kamion, za koji tvrdi da je više od revolucije u drumskom transportu. Kada je na tegljaču prazna prikolica, Musk tvrdi da do 100 km/h ubrzava za 5 sekundi, do pri maksimalnom opterećenju od 36 tona ova brojka se povećava na još uvek više nego impresivnih 20 sekundi. Takođe, pri maksimalnom opterećenju na usponu od 5% na kakvom standardni dizeli mogu da postignu oko 70 km/h, Tesla kamion može da dostigne čak 105 km/h. Uz ovakve performanse, koje su čak i iznad zakonski dozvoljenih granica, ovaj električni kamion bi pri maksimalnom opterećenju i konstantnoj brzini od 100 km/h trebao da ima autonomiju od 800 kilometara sa jednim punjenjem baterija. Velika autonomija dobrim delom je omogućena i odličnom aerodinamikom. Koeficijent čeonog otpora Tesla kamiona je 0,36 (Bugatti Chiron ima 0,38), dok kamioni današnjice imaju od 0,65 do 0,70. Ovako nizak otpor vazduha postignut je oblikom prednjeg dela, ali i automatskim flapsovima koji se prilagođavaju prikolici, kao i potpuno ravnim podom tegljača.
Prema Musku, od potpuno prazne baterije do autonomije od 640 kilometara baterije se pune za 30 minuta, što je i zakonska pauza koju u Americi vozač mora da pravi. Punjenje se obavlja preko Tesla mega-punjača koji koriste solarnu energiju.

Foto: Tesla

Pogon tegljača su četiri nezavisna motora u svakom od točkova, menjač ne postoji, a specifičnost je i da je vozač centralno smešten u kabini, da dva velika monitora za nadzor saobraćaja bočno od upravljača. Dobra aerodinamika i nisko težište obećavaju da neće biti opasnog ljuljanja i pojave „makazica“ kada na klizavoj podlozi prikolica gura tegljač i dešavaju se nezgode. Životni vek pogonskog sistema tegljača je 1.600.000 kilometara, a čak i u slučaju otkaza dva elektro motora, tegljač bez problema nastavlja vožnju sa dva preostala. Šta više svaki točak ima i pomoćni motor koji može da isporuči snagu u vanrednim situacijama. Kočnice rade i kao rekuperatori kinetičke energije pri kočenju, a Musk tvrdi da imaju neograničen vek trajanja.

Foto: Tesla

Elon Musk nije saopštio cenu tegljača, ali je saopšteno da će njegov pređeni kilometar biti oko 20% jeftiniji od dizel kamiona, a u slučaju konvoja, kada su otpori vazduha još manji, cena pređenog kilometra bi treba biti 50% od cene dizel tegljača.
Proizvodnja bi trebala početi 2019. godine, a porudžbine su već počele da se primaju, a Musk je ujedno predstavio i pick-up verziju ovog tegljača, za koju tvrdui da će se moći voziti sa B kategorijom vozačke dozvole.

Next: 6.389,100 evra za Schumacherov bolid