Site icon

BMW i8 Roadster od januara u prodaji

Niko nije očekivao revoluciju od BMW i8 Roadster, samo da bude konačno i zvanično pokazan

Foto: BMW

Na L.A. Autoshow-u je premijerno prikazan i BMW i8 Roadster, hibridni sportista koji se pridružio kupe verziji. Da bi se kompenzovao manjak torzione čbrstine nakon uklanjanja tvrdog krova i8 je dobio značajna ojačanja, pa je otežao za 60 kilograma. Njegov platneni krov se podiže ili spušta za 15 sekundi, a obe operacije mogu se obaviti do brzine od 50 km/h. Kompaktna konstrukcija krova donela je čak i 100 litara dodatnog prtljažnog prostora, kojim se ovaj 2+2 definitivno ne može pohvaliti.

Foto: BMW

U odnosu na kupe, i8 je dobio unapređenja po pitanju pogona. Litijum jonska batrija umesto 7.1 kW/h ima kapacitet od 11.6 kW/h, što je dozvolilo i povećanje snage elektro motora. On sada ima 12 KS više, odnosno ukupno 141 KS. U kombinaciji sa 1.5 litarskim trocilindarskim benzinskim turbo motorom ukupna raspoloživa snaga i8 Roadstera je 369 KS uz 570 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Istu ovu unapređenu pogonsku jedinicu dobila je i kupe verzija i8.

Foto: BMW

U skladu sa povećanjima snage, unapređene su i performanse. Roadster do 100 km/h ubrzava za 4.6 sekundi, a maksimalna brzina mu je 250 km/h. Sa čisto električnim pogonom i8 sada može da stigne i do 120 km/h, a autonomija na struju povećana je sa 35 na 55 kilometara.
U i8 Roadsteru debituju i nova duga svetla sa nezaslepljujućim laserom, koja imaju domet od čak 600 metara, za razliku od dosadašnjih LED farova čiji domet je bio 300 metara.

Foto: BMW

Uz dodatna unapređenja konekcija i bezbednosnih sistema koji sada uključuju i akustički sistem za upozoravanje pešaka, kupce čeka i ne baš lepa vest. Radster košta oko 15.000 evra više od kupea, što znači oko 140.000 kod nas.

Next: Napravi odmah – popravljaj kasnije