Advertisement

Rashladna tečnost je važna i zimi i leti

Obično se o rashladnoj tečnosti retko razmišlja, a podjednako je važna i zimi i leti. Šta više, teško je odrediti kada ima težu funkciju u motoru, pored hlađenja ima ih još nekoliko.

Pri odabiru antifriza treba se opredeljivati isključivo za visoko-kvalitetne, skuplje, antifrize. Niska cena antifriza postiže se isključivo uštedom na aditivima i inhibitorima korozije, kao i aditivima za podmazivanje te, neodgovorni proizvođači iste proizvode od čistog etilen glikola.
Obično se o rashladnoj tečnosti retko razmišlja, a podjednako je važna i zimi i leti. Šta više, teško je odrediti kada ima težu funkciju u motoru, pored hlađenja ima ih još nekoliko. Pri odabiru antifriza treba se opredeljivati isključivo za visoko-kvalitetne, skuplje, antifrize. Niska cena antifriza postiže se isključivo uštedom na aditivim inhibitorima korozije i aditivima za podmazivanje te iste proizvode od čistog etilen glikola. Pri mešanju antifriza, koncentrat antifriza mešajte sa destilovanom vodom, u odnosu 50:50. Koristite destilovanu vodu koja je demineralizovana i kao takva neće ostavljati depozite kamenca i na taj način smanjiti razmenu toplote i neće uticati na aditive zadužene za antikorozivno dejstvo. Ukoliko živite u klimatskim uslovima gde se zimi temperatura spušta ispod -38°C odnos koncentrata i vode podesite spram uputstva na pakovanju. Voditi računa da koncetracija antifriza ne pređe 65%. Pri koncentracijama preko 85% dolazi do stvaranja silikata koji se iz suspenzije po zaustavljanju vozila talože u hladnjaku što može da izazovu poremećaj u razmeni toplote ili čak dovede do začepljenja rashladnog sistema.
Zbog različitog sastava antifriza, pri zameni istog, obavezno isperite sistema vodom i produvajte komprimovanim vazduhom. Na ovaj način iz rashladnog sistema izbacićete akumuliranu rđu, silikate i stari rashladni fluid. Ukoliko u sistemu za hlađenje zaostene stari rashladni fluid nakon punjenja sistema može se desiti da dođe do pojave penjenja i promene boje novog antifriza u braon. U takvom slučaju mora se reagovati brzo u smislu dodatnog i apsolutnog ispiranja sistema. Korozija rashladnog sistema zavisi od legure od koje je napravljen motor i hladnjak i, naravno, alkalnosti ili kiselosti samog rashladnog fluida-antifriza. Dok je rashladni fluid alkalan (bazan) stepen korozije rashladnog sistema sveden je na minimum. Kiseo rashladni fluid ubrzava proces korozije na spoju čeličnog odlivka bloka motora i aluminijuma hladnjaka. Inhibitori korozije koji se dodaju kao aditiv imaju za zadatak da alkalnost antifriza drže na visokom nivou.
Preporuka je da se iz tog razloga antifriz menja godišnje ili najviše na dve godine. Visoko kvalitetni antifrizi pruža kompletnu zaštitu vašeg rashladnog sistema u trajanju od 4 godine, pa se nešto veći inicijalni izdatak, pretvara u višestruku uštedu.

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sada možete kupiti motor iz Type R-a, ali…

Honda je objavila da će početi sa prodajom 2.0 litarskog turbo agregata iz modela ...

Predstavljen Hyundai i30 Fastback

Nakon predstavljanja novog i30 u martu i i30 Tourer prošlog meseca, Hyundai je zvanično ...

Zeleni rekord u Zelenom paklu

Zeleni pakao kako, ne baš iz milošte, nazivaju Nürburgring Nordschleife dobio je novi rekord, ...

BMW u Formuli E

BMW ulazi u Formulu E u sezoni 2018/2019. kao fabrički tim u saradnji sa ...

Spremna je i Opel Insignia GSi Sports Tourer

Među Opelovim novitetima u Frankurtu naćiće se i Opel Insignia GSi Sports Tourer, sportski ...

Najjači Lotus ikada, i najskuplji, naravno

Lotus je predstavio svoj najjači autmobil ikada. Evora GT 430 ima skoro 500 KS ...