Crossland X možemo definisati i novom erom Opela, koja će kupcima tek ponuditi to što će ponuditi. Samo uraditi test u atmosferi tranzicije pravi problem – stvara predrasude
Za početak čemu Crossland X, još jedan model praktično identičnih gabarita kao Mokka X? Da li je Crossland X zapravo Meriva? Gde ga tačno smestiti. Opel Crossland X treba, za početak, smestiti tamo gde se najbolje prodaje i to je osnovni odgovor. Takozvani Crossover segment raste kao pečurke posle kiše, a predviđa se da će tako biti još dosta narednih godina. Sad da li tako žele kupci, ili su proizvođači kupcima “objasnili” šta treba da žele drugo je pitanje. S ovim u vezi, PSA Grupa je svom novopridruženom članu kao prvi model za “domaći” dala ono što svet traži, a moglo se lako, brzo i bez velikih ulaganja stvoriti. U prevodu, kompaktni i pomodni crossover na postojećoj platformi Peugeota 2008 i Citroena C3 Aircross, sa postojećim motorima iz PSA Grupe. I pri tom zadržati kupce marke Opel. Logično i razumljivo. A zapravo i samo pozicioniranje Crossland X ima logiku. Iste je veličine kao Mokka X, ali dok se Mokka X može definisati kao B SUV, sa povećanim klirensom i opcionim 4×4 pogonom, Crossland X je mnogo manje ambiciozan i cenom i zadatkom je ispod Mokke X. Možda najpreciznije je definisati da je Crossland X pre svega gradski monovolumen, mali, okretan i praktičan, a ime koje asocira na nešto drugo je tu samo mode i trenda radi.
Crossland X je lepuškast mali automobil. Nove “gazde” Opela uradile su pametnu stvar time što nisu ugrozili stil i prepoznatljivost koja se provlači kroz celu aktuelnu ponudu marke iz Russelsheima. Dug je 4.2 metra sa međuosovinskim razmakom od 2.6 metara, što znači na pola puta između B i C segmenta, ali visinom od 1.6 metara dobija svoju crossover oznaku, koja bi trebala da asocira na neki terenac. Crossland X to nije ni slučajno, niti će ikada biti.
Crossland X ima odličnu ponudu prostora u kabini. Ovo ne iznenađuje. Za tako nešto ima sasvim dovoljnu i dužinu i visinu, a i u SUV maniru uspravnu poziciju sedenja. Koliko god svaki proizvođač, gotovo uobičajeno, navodi mlade kupce kao potencijalne, bez ikakvog omalovažavanja ili podsmeha, Crossland X se može pokazati i kao odličan izbor za starije kupce i to pre svega zbog svoje praktičnosti.
Vozača očekuje analogna instrumentacija, ne previše maštovita, ali dobro čitljiva i informativna. Uz Enjoy Plus premium paket opreme spada i prijatan i debeo kožom presvučeni upravljač sa komandama, i višenamenski ekran od 7”, dobre rezolucije i grafike ali relativno sporih reakcija, sa Android i Apple CarPlay konekcijama.
Za Crossland X je predviđeno sedam motora i deli ih sa modelima PSA. U test vozilu se nalazio osnovni atmosferski trocilindarski agregat od 1.2 litre radne zapremine, sa 81 KS i 118 Nm pri relativno niskih 2.750 o/min. Prenos je manuelni petostepeni. Ovaj isti motor sa tubo kompresorom isporučuje se sa 110 i 130 KS, a moguće su i kombinacije sa automatskim menjačem.
Po voznim osobinama Crossland X se slobodno može smestiti u kompaktni gradski monovolumen. Upravljač je snažno servo pojačan ali i iznenađujuće direktan. Zahvaljujući tome Crossland X je veoma okretan i sasvim uspešno definiše grad kao prirodno okruženje. Pri većim brzinama snažno servo pojačanje ipak ne dozvoljava previše tačan osećaj podloge pod točkovima. Trim ogibljenja je tvrd, ali se u krivinama ipak oseti visina karoserije kroz malo izraženije naginjanje. Sa 81KS dovoljno dobro je motorizovan ako se ne očekuju impresivne performanse. Ubrzanje do 100 km/h traje 14.0 sekundi, ali iako svakako nije sprinter, prijatno je elastičan u među ubrzanjima u trećem i četvrtom stepenu prenosa. Trocilindarski agregat ima svoj karakterističan i ne preterano uglađen zvuk tokom ubrzavanja, ali se situacija znatno poboljšava po pitanju buke kada se dostigne željena brzina, kada buka u kabini postaje prijatno niska. Najveća primedba može se pripisati ručici menjača koja ima duge i neprecizne hodove, ali obzirom na duge prenosne odnose ne mora previše često da se koristi.
Opel Crossland X je pre svega upotrebljiv i praktičan kompaktni monovlumen za grad, za koji će komšije možda pomisliti da je mali terenac. Ako se ne očekuju munjevite performanse, ali se visoko na spisak želja postavi funkcionalnost Crossland X je sasvim dobar prvi “mix” Opela i PSA Grupe, što znači da se prvi mačići ne moraju pod obavezno bacati u vodu. I kao što rekoh, to što Opelom više ne diriguje GM može ispasti dobra vest ako se pametno ukrste tehnologije, a dizajn, stil i vozne osobine zadrže prepoznatljive za Citroen, Peugeot i Opel pojedinačno.
[table id=19 /]