Site icon

Opet čuda u režiji Kena Blocka

Ken Block je prošle godine objavio da se više neće redovno takmičiti u RX šampionatu, ali to ne znači da će mirovati

Čuveni vozač Ken Block, poznatiji po bravurama i egzibicijama u automobilima pred kamerama nego realnim rezultatima u takmičenjima, još prošle godine je najavio da se više neće redovno takmičiti u reli kros šampionatu. Međutim to ne znači da će se potpuno odreći reli takmičenja. Gymkhana zvezda će se takmičiti u nekim od trka svetskog WRC šampionata, a to će mu biti prvi nastupi u ovom prestižnom takmičenju još od 2014. Međutim, najzanimljiviji deo ove vesti odnosi se na automobil kojim će nastupati. Iako će sezonu završiti u oktobru na španskom reliju u Ford Fiesti RS WRC, na svim ostalim trkama voziće Ford Escort RS Cosworth iz 1993. Ford Escort RS Cosworth je originalno imao homologaciju grupe A za svetski reli šampionat.

Njegov 2.0 turbo motor sa 227 KS pripremao je Cosworth, imao je manuelni petostepeni menjač i pogon na svim točkovima. Iako spolja ovaj Escort izgleda kao iz vremena kada se aktivno i uspešno takmičio, motor, menjač i pogon su osavremenjeni. Motor je i dalje turbo četvorocilindraš, ali sa oko 350 KS, a menjač sedmostepeni sekvencijalni, tako da je ovaj oldtajmer manje više na nivou sa konkurencijom. Potpuno je legalan za drum, kao što to propozicije relija i nalažu, a dobio je i specijalne livene točkove, kako bi što više ličio na originalni Ford Escort RS Cosworth.
Inače, Ken Block je poznat po ovom “preuređivanju” starih automobila. Pre tri godine pripremio je trkački Ford Escort MkII sa 333KS, a prošle godine trkao se na Pikes Peaku sa Ford Mustangom iz 1965. koji je za tu priliku imao čitavih 1.400 KS.

Next: Barrichello – srećan sam što sam živ