Site icon

Audi e-tron parira Tesli X

Audijev e-tron električni SUV krenuće u prodaju ove godine u pokušaju da konkuriše Tesla Model X

Audi će svoj e-tron SUV poslati na tržište već tokom ove godine, a počeo je da prima i depozite za narudžbine u iznosu od 1.150 evra, kako bi parirao prodaji Modela X iz Tesle. Iako je konceptni e-tron koristio za pogon tri elektromotora, serijska verzija ima ih dva, po jedan na svakoj osovini. Paket baterija je kapaciteta 95 kW, i trebao bi obezbediti autonomiju od 400 kilometara po novom standardu WLTP merenja, mada Audi tvrdi da će autonomija biti i veća. Takođe, Audi tvrdi da će na istosmernim punjačima sa 150kW, kao što su IONITY i kakvi se postavljaju širom Evrope, od potpuno prazne do 80% kapaciteta, punjenje baterije trajati 30 minuta. Kako ne bi morali da biraju gde će puniti svoja vozila, vlasnici će dobiti e-tron kartice, koje će im omogućiti punjenje na gotovo 80% svih postojećih stanica za punjenje. Ukoliko se e-tron puni na kućnoj utičnici preko 11kW stanice koja se dobija uz vozilo za punu bateriju potrebno je 8.5 časova.
Očigledno, Audi je ubrzao svoju električnu ofanzivu, kako bi parirao i Tesli, a i Jaguaru, poji je na ulice, za sada u promotivne svrhe, već poslao 250 svojih I-Pace-ova.
Nova generacija Audijevih električnih SUV-ova vizuelno će se ipak dosta razlikovati od svojih pandana sa SUS motorima, a prvi na redu biće električne verzije Q5 i Q7. Isto tako, kako bi se maksimalno racionalizovala potrošnja energije, dodatno je doterana i aerodinamika, pa e-tron ima fascinatno nizak čeoni otpor vazduha od samo 0,25.
Iako je i zvanično potvrdio početak prodaje e-trona za ovu godini, Audi je i dalje tajnovit po pitanju brojnih detalja uključujući i snagu motora koja je u konceptnom e-tronu, sa tri motora bila 500 KS. Iako karoserija ima liniju kupe SUV-a, predpostavlja se da će ipak imati standardnih pet sedišta i zapreminu prtljažnika na nivou Q5. U pretpostavke spada i mogućnost da Audi ponudi i vezije sa različitim snagama motora, a i kapacitetima baterije, čime bi se stvorila i skala cena. Naime, zbog raspoloživog prostora ispod poda vozila, 95kW je maksimalan raspoloživi kapacitet baterija.

Next: Volkswagen bi mogao platiti milijarde Prevent Grupi iz Sarajeva