fbpx

Novo rukovodstvo i struja za spas Smarta

Daimler menja rukovodstvo u pokušaju da udahne novi život Smartu

Foto: Daimler

Iako se maleni Smart oduvek teško uklapao u imidž brenda Daimler, već 20 godina jeste deo marke čiji fokus su premijum automobili. Samo, Smartu ide sve lošije, i nakupio je skoro četiri milijarde evra gubitaka, što je jak mnogo za jako mali automobil. U pokušaju da oživi marku, Daimler menja kompletnu rukovodeću strukturu, na čelu sa Annette Winkler koja je poslednjih osam godina bila šef Smarta. Druga krucijalana odluka je da se iz Smarta potpuno eliminišu motori sa unutrašnjim sagorevanjem i pretvori se u potpuno električnu marku.
Svakako, logično pitanje je da li će ova strategija uspeti da spase Smart koji trenutno pravi 200 miliona evra gubitaka godišnje. Projekat gradskog mini automobila koji je započeo MCC, a preuzeo Daimler, od samog starta nije uspeo da se nametne kao hit vozilo. Ograničena funkcionalnost i visoka cena nisu bili dovoljna kompenzacija za automobil koji među prednostima ima samo činjenicu da se, zbog male dužine, lako parkira. Pokušaji da se proširi porodica Smart i pored ForTwo dobije i četvorosed ForFour pa i sportski Roadster, bili su daleko od uspešnog. Čak su menjane i platforme u ovim nastojanjima. Smart je delio platformu sa Mitsubishi Coltom, pa potom sa Renault Twingom, ali prodaja konstantno pada i prošle godine je bila samo 136,000. U grupaciji Daimler, opstanak vozila Smart ima opravdanje samo u spuštanju prosečne emisije izduvnih gasova na nivou svih modela koje Daimer proizvodi, a pogotovo modela sa velikim motorima. Tek radi ilustracije, Smart ima skoro tri puta manju emisiju CO2 od jedne G-Klase.

Foto: Daimler

Analitičar smatraju da bi konverzija Smarta u prvi čisto električni brend mogla čak i da uspe, pa i transformacija u vozilo koje će biti stavljeno u službu deljenog prevoza i kurirskih službi. Na kraju, marka Smart dozvoljava više eksperimenata pa čak i neuspeha, nego što bi se to smelo sa jednim Mercedesom, tako da realne opasnosti po opstanak marke nema, samo ostaje pitanje u kom obliku. Ono što je sigurno, biće mali i biće na struju.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Honda misli na kućne ljubimce

Honda misli na kućne ljubimce specijalnom dodatnom opremom, a sve je počelo kao prvoaprilska ...

Rast prodaje i tržišnog udela marke Dacia

Dacia je u 2021. prodala 536.870 primeraka na tržištu koje je održalo stabilnost, uprkos ...

U prodaji je nova Honda HR-V Sport

Honda Srbija je definisala cene, performanse i detaljne specifikacije za novi model HR-V Sport, ...

Peterhansel se bliži svojoj 14. pobedi na Dakar Reliju

Na Dakar Reliju ništa nije završeno do samog kraja, ali trenutno Peterhansel ima veliku ...

Nissan i DeNA počinju sa testiranjem robotaxi vozila

Nissan će početi sa testiranjem autonomnih “robotaxi” vozila na javnim putevima  Japana već u ...

Škoda pravi oštar zaokret sa Rapidom

Nova Škoda Rapid biće nešto sasvim dugo u odnosu na aktuelni model i postaje ...