Site icon

Nissan GT-R i Italdesign slave 50 godina postojanja specijalnim modelom

Zasnovan na modelu Nissan GT-R NISMO iz 2018. godine, ovaj jedinstveni automobil obeležava 50. godišnjicu modela GT-R i dizajnerske kuće Italdesign i svoju premijeru imaće sledećeg meseca u Evropi.

Foto: Nissan

Koliko često se zapitate „Zašto ne bismo kreirali GT-R bez ograničenja i zatim ga zaista i napravili?” rekao je Alfonso Albaisa, potpredsednik Nissanovog globalnog odeljenja za dizajn. “Prava je retkost da se u isto vreme obeležavaju dva tako značajna trenutka: 50 godina od kako Italdesign utiče na automobilsku industriju i godina Nissanovog stvaranja uzbuđenja sa modelom GT-R. Iz tog razloga a kako bi se obeležila zajednička inovacija u konstrukciji, Nissan i Italdesign su osmislili ovaj jedinstveni GT-R.”

Foto: Nissan

Italdesign je razvio, konstruisao i proizveo automobil. Jedinstven, oštar dizajn karoserije i unutrašnjosti automobila osmislili su Nissan Design Europe u Londonu i Nissan Design America. Prednji deo Nissana GT-R50 by Italdesign krasi jedinstveni unutrašnji element zlatne boje razvučen gotovo celom dužinom automobila. Na poklopcu motora nalazi se naglašena izbočina, a tanka LED svetla protežu se od vrha prednjeg blatobrana do spojlera iznad bočnih prednjih usisa za hlađenje. Bočnom stranom dominira prepoznatljiva linija krova snižena za 54 milimetra dodatno udubljena u sredini, a povišeni spoljašnji delovi daju mišićav izgled profilu krova. Prepoznatljivi odvodi svetla iza prednjih točkova dodatno su istaknuti zlatnom bojom koja spaja donji deo vrata sa ramenom linijom.

Zadnja strana automobila naglašava široku stazu automobila sa napetim, mišićavim izbočinama blatobrana. Ramena linija sužava se oko donjeg dela zadnjeg prozora i približava se sredini poklopca prtjažnika. Zahvaljujući dodatnim zlatnim elementima izgleda kao odvojeni modularni element zadnjeg kraja. Okrugla dvostruka zadnja svetla modela GT-R osmišljena su kao odvojeni „lebdeći“ elementi sa tankim svetlosnim prstenovima,šuplji u sredini, postavljeni tako da se spoje sa spoljašnjom bravom i srednjišnjim delom prtljažnika. Veliko podesivo zadnje krilo postavljeno na dva nosača zaokružuje kompletan izgled automobila.

Foto: Nissan

Jedinstveni točkovi 21 x 10 inča napred i 21 x 10,5 inča pozadi – ističe atletske linije automobila. Karoserija Liquid Kinetic sive boje sa jedinstvenim Energetic Sigma zlatnim umetcima posebno osmišljenim za ovaj slavljenički model. Unutrašnjost Nissana GT-R50 by Italdesign odražava njegov moderan karakter i pedigre vrhunskih performansi. Središnju konzolu, instrumentnu ploču i obloge vrata krase karbonska vlakna različitih uzoraka, a sedišta su presvučena crnom alkantarom i vrhunskom italijanskom kožom crne boje. Srednji deo posebno izrađenog upravljača i njegovi krakovi izrađeni su od karbonskih vlakana, dok je donji deo presvučen alkantarom. Ispod novih linija karoserije krije se dokaz da Nissan GT-R50 by Italdesign misli ozbiljno.

Foto: Nissan

Na osnovu Nissan iskustva u trkama serije GT3, NISMO je ojačao ručno sastavljen 3,8 litrarski VR38DETT V6 motor na 720 KS i 780 Nm obrtnog momenta. Izmene na motoru uključuju optimizovane turbokompresore napravljene prema specifikacijama serije GT3 i veće razmenjivače toplote, spojne šipke i ležajeve, injektore sa visokim protokom goriva, nove profile bregaste osovine, optimizovan sistem paljenja. Ojačan šestostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom smešten je na zadnjoj osovini te jači diferencijali i pogonska vratila usmeravaju snagu na točkove. Prilagođeno je i vešanje, opremljen kontinuirano prilagodljivim sistemom amortizacije BILSTEIN DampTronic I. Brembo šestoroklipne prednje kočnice i četvoroklipne zadnje kočnice za kočenje upotrebljavaju upečatljiva jarkocrvena klješta. Gume Michelin Pilot Super Sport dimenzija 255/35 R21 napred i 285/30 R21 pozadi omogućuju prianjanje kako bi se iskoristila snaga motora. „Iako ne predstavlja novu generaciju modela GT-R, ovaj model je uzbudljiva proslava godišnjica koja na provokativan i kreativan način spaja jednu od Nissanovih najbojih konstrukcija i japanski dizajn sa italijanskom veštinom ručne proizvodnje automobila“, rekao je Albaisa.

Next: Eric Boullier se povukao iz McLarena