Site icon

Misija završena – peti rekord za Hondu Civic Type R

Honda je završila svoju planiranu misiju. Cvic Type R drži rekorde na pet staza

Foto: Honda

Misija završena i ispunjena. Cvic Type R započeo je svoj pohod na rekorde prošle godine na Nürburgringu, a upravo završio na Hungaroringu. Cilj postavljanja rekorda na pet staza, serijskim automobilom sa prednjim pogonom je ispunjen. Ima dosta simbolike u izboru vozača za poslednji rekord. Jenson Button, bivši šampion sveta Formule 1 je aktuelni fabrčki vozač NSX Super GT-a, bio je vozač Honda F1 tima, a svoju prvu pobedu u Formuli 1 osvojio je 2006. upravo na stazi u blizini Budimpešte, to u Hondi.

Foto: Honda

Hungaroring je uska i zahtevna staza duga 4.38 km, sa ukosnicama i nezgodnom šikanom, što je čini jednom od najkomplikovanijih staza u Evropi. Kako je nakon ostvarenog rekorda Button izjavio, već u prvim krugovima je bio iznenađen neutralnošću Civica Type R i dodao: “Ja ne dolazim iz trkačkog sveta gde je prednji pogon u fokusu, i teško mi je da mu se prilagodim. Međutim, uz izrazitu neutralnost vozila gotovo da sam zaboravio da se radi o prednjem pogonu, i brzo sam stekao poverenje u automobil.

Foto: Honda

Najviše me je iznenadilo koliko kasno sam mogao da kočim, a pravo zadovoljstvo je imati manuelni menjač, danas kada su sve ređi. Manuelni menjač vozaču donosi mnogo bolji osećaj kontakta sa vozilom u odnosu na automatski”.

Foto: Honda

Nakon rekorda za serijski automobil sa prednjim pogonom na Nürburgring Nordschleife sa vremenom 7min 43.8sec, nastavljen je izazov sa ciljem da se na još pet staza postave rekordi kruga. Trenutno Honda Civic Typer R drži šest rekorda. Tiago Monteiro je postavio najbolje vreme od 2min 01.84sec na stazi Estoril u Portugalu, Matt Neal sa 2min 31.32sec na Silverstoneu, Betrand Baguette sa 2min 53.72sec na SpaFrancorchampsu, Esteban Guerrieri sa 2min 1.51sec na MagnyCoursu, i Button sa 2min 10.19sec na Hungaroringu.
Svi rekordi postavljeni su sa serijskim automobilom u koji je ugrađen plivajući zaštitni kavez, koji nije uticao na torzionu krutost vozila, a masa dela uklonjene opreme, kompenzovana je masom zaštinog kaveza i dodatne obavezne zaštitne opreme.

Next: Dacia nema planove za veći SUV od modela Duster