Fiat 500X postaje ključni igrač brenda, pa je i logično da je prvi predstavljen u značajno podmlađenom izdanju

Ko nema crossover bolje da ga ni nema na tržištu. Tako barem ispada kada se porede brojke prodaje ovih modela. U petogodišnjem planu FCA, koji je Marchionne izneo praktično pred smrt, evidentan je zaokret, koji je u prvi plan stavio Jeep, upravo specijalistu za SUV i crossover, ali i najavio ozbiljniji pristup crossoveru i od strane marke Fiat.

Rečeno učinjeno. Fiat je juče predstavo osveženi 500X koji bi praktično, uz najavljenu novu Pandu, trebao nositi marku. Pored, za restilizacije standardnih, izmena u obliku prednjeg i zadnjeg odbojnika, 500X kao najveću novinu dobija nove LED farove, 20% efikasnije od Xenonskih i pet puta manje potrošače energije. Urban verzija podmlađena je pomenutim novim odbojnicima, dok su Cross i City verzije dobile zaštitu donjeg postroja sa novim i agresivnijim dizajnom.

Enterijer je detaljno osvežen. Fiat 500X je dobio nove instrumente, sa istim rasporedom, ali sa čitljivijom i preglednijom grafikom, novi upravljač, nove materijale i komande audio sistema.

Svakako najznačajnije i najveće novine nalaze se u motorskoj ponudi. 500X prvi je Fiat u koji je ugrađena nova generacija turbo benzinskih motora, u čiji razvoje je uloženo 75.000 sati virtuelnih testova, 60.000 sati stvarnih testova i pređeno pet miliona kilometara. Nova benzinska porodica zasnovana je na modularnoj gradnji čiju osnovu čini cilindar radne zapremine 0.33 litre, uz MultiAir III varijabilni razvod ventila.
Trocilindarska verzija, teži samo 93 kilograma, ima 1.0 litara zapremine, 120 KS i obećavajućih 190 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Četvorocilindraš ima 1.3 litre, 150 KS i čak 270 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Uz slabiji motor standardni je šestostepeni manuelni prijenos, dok je uz snažniji šestostepeni DCT menjač standard. Prema ovome, barem na papiru, novi benzinci Euro 6/D-TEMP norme će kupcima zaista doneti elastičnost i ekonomičnost dizela, uz sve blagodeti benzinca. Fiat tvrdi da novi motori imaju čak 20% manju potrošnju i stvaraju 20% manje buke od dizela. U ponudi će ostati i 1.6 litarski motor sa 110 KS, takođe Euro 6/D-TEMP ekološke norme.

Dizeli ipak ostaju u ponudi, ima ih tri, opremljen su SRC sistemom, i svi su Euro 6/D-TEMP. Čak tri zapremine će biti na raspolaganju kupcima – 1.3, 1.6, pa čak i 2.0. Najslabija verzija ima 95 KS i 200 Nm, srednja 120 KS i 320 Nm, dok najveći agregat ima 150 KS i 350 Nm, a uz njega će se moći kupiti i pogon na svm točkovima, kao i devetostepeni automatski menjač.
Show Comments