Site icon

Mercedes obazriv sa troškovima garancije EQC-a

Električni automobili su nepoznat teren. To dokazuje obazrivost Mercedesa po pitanju troškova fabričke garancije za EQC

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes će postepeno ubrzavati proizvodnju svog prvog potpuno električnog SUV-a EQC, i to prvenstveno iz razloga kontrole potencijalnih troškova koje mogu izazvati kvarovi u garantnom roku. Šef proizvodnje i snabdevanja Mercedesa, Markus Schaefer, izjavo je da će pažljivo pratiti ponašanje skupe 80 kilovatne baterije, kako se ne bi našli u situaciji da zbog reklamacija, troškovi popravki i zamena baterija u garantnom roku izazovu ogromne troškove. Za ovu očiglednu obazrivost Schaefer kaže: “Želimo da budemo sigurni da će Mercedes od prvog dana isporučivati kvalitetno vozilo po svim aspektima, a u skladu sa tim moramo da vodimo računa i o garancijama koje imaju naši kupci uz nova vozila. Ne želimo da nam kupci završavaju kod mehaničara. Usporavanje proizvodnih linija jedan je od alata koji omogućuje pažljivu kontrolu svih nepoznanica koje donosi proizvodnja električnih automobila. Za sada nemamo problema niti u jednom segmentu snabdevanja i proizvodnje, ali moramo biti oprezni”.
U svakom slučaju, Schaefer smatra da treba biti spreman za moguće probleme koji se mogu pojaviti sa baterijama. Kako kaže, baterija je srce električnog vozila, pa samim tim i odgovorna za bezbednost i pouzdanost, ali i dugovečnost i troškove, a najviše ga brine lanac snabdevanja pogona za proizvodnju baterija u Kamenzu.

Foto: Mercedes-Benz

Za sada, EQC će se od početna 2019. proizvoditi na istoj traci sa modelom GLC (praktično ekvivalentom EQC ali sa SUS motorom) u pogonu u Bremenu, gde se proizvodi i devet drugih modela. Nakon što se utvrdi da ne postoje problemi, proizvodnja će početi i u pogonu u Kini, u blizini Pekinga.
Definitivno, ovaku postavku Mercedesa treba respektovati, ali očigledno postoji i šira slika. Krenula je era električnih vozila koja je put u nepoznato. Očigledno je da niko ne može da sagleda sve moguće prepreke i probleme, a evidentno je i ono što odavno znamo – cena i ranjivost baterija. Dečje bolesti EV nisu još ni počele, a kamoli prošle, ali to je očigledno faza kroz koju globalni drumski transport mora da prođe.

Next: Lorenzu ubedljiva pol pozicija u Misanu