Site icon

Zašto Mercedes EQC nema prtljažnik i napred, a mogao bi?

Upravo predstavljeni Mercedes EQC, u tradicionalnom motorskom prostoru nema prtljažnik, a mogao bi. Zbog čega?

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes je upravo predstavio svoj prvi serijski potpuno električni SUV. Sada se praktično sve zna o ovom vozilu, a do kupaca će početi da stiže sledeće godine. Samo, ostaje pitanje zbog čega u svom prednjem delu, tradicionalnom motorskom prostoru za SUV modele, EQC ima imitaciju onoga što je inače zvučna izolacija, umesto dodatnog prtljažnika, za koji bi bilo prostora. Uz svoja dva elektro motora, i baterijama u podu vozila EQC bi bez problema mogao da ima i dodatni prtljažnik upravo na tom mestu. Odgovor je poprilično jednostavan, pa i banalan. Uz svu svoju revolucionarnost i različitost po pitanju pogona, EQC se proizvodi na istoj proizvodnoj traci sa GLC i drugim modelima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Foto: Mercedes-Benz

Konstruktivno, EQC je prilagođen proizvodnji, odnosno integraciji u već postojeće metode montaže. Prednja i zadnja osovina sa pripadajućim motorima stižu sklopljene na sub šasijama, i kao celine se učvršćuju za karoseriju. Nakon toga, u pod vozila  se dodaje paket baterija. Sve skupa, radi velike uštede u troškovima, Mercedes je vozilo prilagodio montaži umesto da montažu prilagodi modelu. A pod nekadašnjem poklopcem, nekadašnjeg motora, nalazi se ukras, umesto praktičnog prtljažnog prostora. Stara priča kako nastaje automobil se ponavlja, prvo umetnici, pa inženjeri, a na kraju čike sa “digitronima” koji računaju troškove, i obično pobede one prve, zato što je zarada uvek na prvom mestu…

Next: Nissan Leaf osvaja priznanja i rekordno se prodaje