Site icon

BMW X7, konačno, i službeno

Prošlo je četiri godine od najave do premijere velikog SUV-a iz BMW, koji će se proizvoditi u SAD

Foto: BMW

Od marta naredne godine, BMW će u salone svojih prodavaca poslati ne jedan, nego dva nova modela. Pri tom, biće, gotovo, sa dve strane ponude, osnovne i vrhunske. Jasno je o čemu se radi. Od marta naredne godine, u prodaju kreću naova Serija 3, ali i najveći ikada SUV iz BMW-a, X7.
X7 je velik, stvarno najveći ikada BMW. Međuosovinski razmak je 3.100 mm, a ukupna dužina 5.150 mm. Od početka je projektovan kao sedmosed, pa su mu zadnja vrata povećana kako bi se olakšao ulaz do zadnjih sedišta.
Za divno čudo, iako će kao i uvek biti onih kojima se sviđa, a i onih drugih, gril hladnjaka i celo “lice” X7 dobili su potpuno novi lik. “Bubrezi” su uglastiji, a uske LED svetlosne grupe donose “mrki” pogled X7. Vrata prtljažnika su dvodelna radi lakšeg pristupa ogromnom prtljažniku. Čak i sa svim sedištima u funkciji, preostaje 1.376 litara prtljažnog prostora. A da bi utovar stvari bio lakši, vazdušno ogibljenje, koje je standardno, ima mogućnost spuštanja zadnjeg dela vozila.
Za sve pogonske verzije standardan je osmostepeni automatski menjač kao i xDrive pogon na svm točkovima. Kupci će moći da biraju između dva osnovna paketa definisana kao “ Dynamic Handling” i “Off-road”, što sasvim dovoljno definiše karakter koji će biti u određenom smislu drugačiji. Uz “Off-road” paket, kupac će moći da poruči i zadnji diferencijal sa zatvaračem.

Foto: BMW

Razumljivo je da reći luksuzan interijer nema previše svrhe, i da se podrazumeva da će u svoj najveći i najskuplji X model BMW ubaciti sve “naj”, pa i preko toga. Na primer, ono kojima ne treba sedam sedišta, moćiće da se opredele za “fotelje” u drugom redu, odnosno sedišta sa podešavanjima identičnim kao vozačevo i suvozačevo. Jedino, u tom slučaju X7 postaje šestosed.

Foto: BMW

Dva velika ekrana od 12.3” zaduženi su za instrumentaciju i infotejment, a oko menjača pojavili su se novi mehanički prekidači zaduženi za modove rada menjača i visinu vozila. Klimatizacija je standardno četvorozonska, a u opcijama je i petozonska, isto kao i trodelni panoramski stakleni krov.
Prema prvim najavama kupci u Amerci i Evropi meće moći da se opredele za potpuno identične motore. U SAD će stići X7 xDrive 50i sa velikim V8 twin-turbo 4.4 benzincem od 456 KS i 649 Nm, kao i X7 xDrive 40i sa rednim šetocilindrašem od 3 litre, sa 335KS i 447 Nm. Razlika od 120 KS se neće previše odražavati na ubrzanja velikog terenca – slabijoj verziji do 100 km/h potrebno je 5.8 a snažnijoj 5.2 sekunde.
Evropljane ipak čekaju i još uvek omiljeni dizeli. Neće moći da kupe xDrive 50i verziju, ali će zato moći da biraju između dva dizela. X7 xDrive 30d će imati 261 KS iz trolitarskog rednog šestocilindraša sa 620 Nm, dok će M50d imati motor iste zapremine ali sa četiri turbo kompresora, 395KS i 760 Nm.

Next: Nemačka kaznila Audi sa 800 miliona evra