Site icon

Pada prodaja vozila u EU zbog WLTP

Prodaja vozila u Evropi pala je za dramatičnih 23.5%, a kod nekih proizvođača i više od toga

Dok proizvođači pokušavaju da se prilagode što pre, nova WLTP procedura merenja uzima svoj danak u drastičnom padu prodaje vozila u Evropi. Prema najnovijim pokazateljima u poređenju sa septembrom 2017. godinom, u EU je prodato čitavih 23.5% manje vozila. Prošle godine u EU tokom septembra registrovano je 1,427,013, a ove 1,091,220 vozila. Slaba je uteha što je u periodu od januara do septembra 2018. prodaja vozila porasla za 2.5%.
Nova WLTP pravila stupila su na snagu 1. septembra, a zanimljiva je statistika da je u avgustu prodaja porasla čitavih 31.2%, zbog navale kupaca da dođu do vozila po starim standardima. Verovatno je ideja ovih kupaca bila da će porasti cene vozila (što će se verovatno i dogoditi nakon adaptacija na izduvnim sistemima), ili smanje snage motora modela koje su želeli da kupe. Padom prodaje zbog novog WLTP od evropskih proizvođača najviše je pogođena Volkswagen grupa, sa padom prodaje od čak 48%. Marka Porsche trpi najveći udarac i pad prodaje od 60.7%. Nije mnogo boja situacija ni po Audi, koji je prodao 60.7% manje vozila.
Pogođeni su i mnogi drugi proizvođači, a prestala je proizvodnja brojnih modela, koji bez adaptacija na svojim izduvnim sistemima ne mogu da zadovolje nove standarde. Više se ne proizvode Jaguar XJR575 i VW Golf GTI, kao ni benzinske verzije BMW-a Serije 7, a privremeno je prestala i proizvodnja Audija RS3 i Peugeota 308 GTI.
Novi metod merenja izduvnih gasova bi trebao da daje tačnije rezultate i vrednosti u stvarnoj vožnji, uključujući i dugotrajnu vožnju velikom brzinom. Zbog novih metoda testiranja, nekim motorima moraju biti ugrađeni filteri benzinskih čestica, dok nekim agregatima mora biti smanjena snaga, kako bi zadovoljili norme emisije CO2.

Next: Opel proslavlja 120 godina proizvodnje automobila