Site icon

Exxon Mobil spreman za Red Bull i Hondu

Dobavljači goriva i maziva u Formuli 1 najčešće su u drugom planu, a publika samo vidi oznake na bolidu. Njihova uloga je mnogo kompleksnija

Foto: Red Bull/ExxonMobil

Ljubitelji Formule 1 i navijači tima Red Bull, sa nestrpljenjem očekuju narednu sezonu. Tim sa imenom energetskog napitka, nakon mnogo godina promeniće dobavljača pogonske grupe, i Renault zameniti Hondom. Šta više, ovim potezom, Red Bull postaje fabrički tim, a ne samo kupac pogonskih jedinica. Kako će nova kombinacija funkcionisati videćemo, ali iza kulisa ovog ugovora ima još mnogo stavki, uključujući i dobavljača goriva i maziva.

Foto: Red Bull/ExxonMobil

Ne malo puta tokom ove godine, šef Mercedesa Toto Wolff prozivao je svog kolegu Cristiana Hornera, da renaultova pogonska jedinica u red Bullu nema ni pouzdanost ni performanse zbog izbora dobavljača goriva i maziva. Šta više, da su posebna testiranja motora sa posebnim gorivom i mazivima skupa i gubljenje vremena. Na ovakve konstatacije, Horner je samo odmahivao glavom, i govorio da tehnološku podršku giganta kao što je Exxon Mobil nikada ne bi menjao. U ovoj izjavi je ključna reč tehnološka podrška. Name, oznake petrohemijske kompanije na bolidu, mnogo su više od običnog natpisa, a proizvodi koje ove kompanije dostavljaju timovima izuzetno su važni i za performanse, pouzdanost, šta nižu potrošnju i svakako trajnost agregata. Ne treba zaboraviti da timovi raspolažu sa samo tri agregata godišnje.

Getty Images – Red Bull Content Pool

Šef globalne tehnologije ExxonMobila David Tsurusaki, kaže da za tekuću 2018. sezonu Exxon Mobil kasno ušao u projekat razvoja goriva i maziva za Hondu. Međutim, kako Tsurusaki kaže, za narednu sezonu situacija je potpuno drugačija i već sada, nakon godinu dana testiranja i prilagođavanja potrebama Honde, već prve testove dočekaće spremniji nego ikada. Uspostavljena je odlična saradnja se inženjerima u Japanu, testiranja se jednocilindarskom verzijom motora odavno su obavljena, a testovi izdržljivosti hondinog V6 upravo su u toku. Naspram toga, Tsurusaki kaže da je ExxonMobil upravo tamo gde je želeo da bude još pre kraja tekuće sezone. Tsurusaki dodaje i značajnu novinu koja će unaprediti performanse Honde. Do sada ExxonMobil je bio dobavljač goriva i maziva za Mercedes i Renault, i morao da se bori za dodatno vreme na dinamometrima, kako bi uradio svoj deo ispitivanja i testiranja. Hondine pogonske grupe jedine će koristiti ExxonMobil proizvode, što znači punu koncentraciju i na ovaj segment tokom razvoja motora, a pogotovo uvođenja novina tokom sezone.

Foto: Getty Images / Red Bull Content Pool

Očigledno, i iz ove izjave jasne su ambicije i Red Bulla i Honde i ExxonMobila za narednu sezonu. Šta više, plan Dr. Helmuta Marka specijalnog savetnika, i čoveka koji se u Red Bullu mnogo pita je da Max Verstappen postane najmlađi šampon sveta ikada. Da bi to uspelo, sve kockice moraju da se slože tačno kako treba, inače, kao što je Marko rekao, ako ne uspe sa Hondom, Red Bull izlazi iz F1.

Next: Počela prodaja novog Ford Focusa u Srbiji