Šta se dogodi kada se Nissan Qashqai, jedan od najprodavanijih u svom segmentu, malo drugačije konfigurše
SUV se kao segment može definisati po nekoliko osnova. Zajedničko je da se uvek radi o monovolumenu i, manje ili više, povišenom klirensu, i manje ili više stvarnim ili lažnim štitnicima donjeg postroja. Zajedničko je i da se u bilo čemu definisanom kao SUV sedi nešto više i nešto uspravnije, što kao efekat donosi bolju preglednost, i bolju ponudu prostora u kabini u odnosu na dužinu vozila. I po pravilu, zajedničko je da ovo nisu terenska vozila, neko vozila koja mogu malo više od, na primer, hatchbacka iz analognog segmenta. Šta više, gotovo da većini iz ove globalno popularne familije bolje i tačnije stoji definicija crossover. Ono što bi mogli da odvojimo SUV od crossovera mogao bi biti pogon.
Iz svega navedenog, postavlja se pitanje šta se dogodi kada se sredstva preusmere, pa se umesto 4×4 pogona odluči za dobru opremu, automatski menjač, i sistem autonomne vožnje i to na jednom od najprodavanijih crossovera ne samo u svetu, nego i kod nas.
Ovim modelom smo se već bavili na Dmotion testu. Prošao je kroz restilizaciju, a od početka 2018. na tržištu je sa novinama kao što su unapređeni infotejment, 3D kožna sedišta, ali po prvi put i opcioni sistem autonomne vožnje.
Pomenuli smo izbacivanje 4×4 pogona sa liste dodatne opreme, a u tom slučaju treba biti svestan da se kupuje malo drugačije vozilo po pitanju donjeg postroja. U slučaju Nissan Qashqaija prednje oslanjanje ostaje identično, ali se zadnje znatno razlikuje. Umesto složene multi link osovine stiže polukruta torzija. Generalno, velika većina vozača neće ni osetiti razliku, ali treba znati da postoji. Šta više, treba znati i da je torziona osovina, značajno jednostavnija i jeftinija od multi linka. Takođe, Nissan je bio jedan od proizvođača koji je mnogo truda i novca uložio u razvoj CVT menjača, koje ugrađuje u dosta svojih modela, pa se sa pravom, kada je Nissan u pitanju, može očekivati ponajbolje od onoga što je CVT sposoban da ponudi – vožnju bez ikakvih trzaja nastalih od promena stepena prenosa, i veoma brze reakcije kada su u pitanju ubrzanja. Motor test vozila je iz najnovije generacije dizela koju je alijansa ponudila tržištu, a sa raspoloživih 130 KS, i 320 Nm pri 1750 o/min.
Bez ikakve namere da omalovažimo ili išta osporimo, Nissan Qashqai je crossover. Upravo ono nešto između na prelazu između automobila i terenca. Ne, ovo nije terenac. Relativno je tvrdo trimovan, što mu omogućava i precizno upravljanje i dozvoljava dinamičnu vožnju. Nije previše velk klirens od tla, pa naginjanja i ljuljanja nema, a na snažnom kočenju impresivno je stabilan. Odsustvo multilinka pozadi se ne oseti po osnovi kontrole zadnjeg dela vozila, osim po malo izraženijim udarcima na neravninama. Međutim, to je pre posledica relativno tvrdog ukupnog trima. Sa druge strane, Nissan Qashqai je veoma udoban automobil, uključujući i zvučnu izolaciju koja je veoma dobra. CVT menjač donosi ono što se od njega očekuje. Brze reakcije i snagu uvek na raspolaganju. Jedino se mora privići na kontinuirano visoke obrtaje motora dok traje ubrzavanje. U gradskoj vožnji CVT je brz, a motor uvek u adekvatnom prenosnom odnosu. Konstruktivno, CVT nema stepene prenosa, mada ih ova menjačka kutija ima. Stepenovani CVT svoje prednosti dobija kroz mogućnost manuelne promene stepena prenosa, što je najkorisnije u brdskoj ili planinskoj vožnji, ili spuštanjima na nizbrdicama.
U modele nakon restilizacije, Nissan, pored većine sigurnosnih asistencija, opciono ugrađuje i Pro Pilot sistem autonomne vožnje, koji uz manuelni menjač košta 900, a uz automatik 1.000 evra. Što se vozača tiče, primetiće plavo dugme na upravljaču, i ništa više. Iako su ovi sistemi poprilično složeni, njihovi radari, kamere, laserski daljinari i senzori su dobro skriveni ispod karoserije. U vožnji na auto putu, ili regionalnom putu Pro pilot će precizno voditi vozilo kolovoznom trakom, uz uslov da je horizontalna signalizacija u dobrom stanju.
Nissan Qashqai i kada se uskrati za pogon na svim točkovima, malo toga gubi, pogotovo dok ne padne sneg. A i kada padne sneg, ostaje pitanje koliko dana se realno vozi po tom snegu, kada 4×4 svakako ima svoje prednosti. Ali, da ne načinjemo temu da li 4×4 ili ne, pogledajmo ponude i cenovnik. Opremljen 1.6 dizel motorom Qashqai se može kupiti sa X-Tronic menjačem, ali X-Tronic menjač se ne može dobiti uz 4×4 pogon. Ako se porede cene, uz razliku od tačno 500 eur, dobićete najbolje opremljeni Qashqai, ali se morate odlučiti ili za automatik ili 4×4.
[table id=56 /]