Site icon

Sebastien Loeb – pokazao kako treba biti velik

Sebastien Loeb je pojačanje WRC tima Hyundai za sezonu 2019. a pred prvi nastup pokazao je koliko je velik sportista

Devetostruki uzastopni reli šampion sveta u sezoni 2019. voziće Hyundai i20 WRC, i praktično, po prvi put u svojoj prebogatoj karijeri biće van automobila francuskog proizvođača. Sezona tradicionalno počinje relijem Monte Karlo od 22. do 27 januara, a timovi uveliko testiraju na putevima u blizini male Kneževine.
Jedna od bombi kratkog prelaznog roka bila je objava da će Sebastien Loeb voziti za tim Hyundai. Iako je u sezoni 2018. odvezao tri relija za Citroen, a na jednom i pobedio, legendarni vozač se našao bez sedišta za 2019. Citroen je objavio da ne želi da učestvuje sa tri automobila, a gotovo istovremeno, Peugeot objavio svoje povlačenje iz Relikros šampionata, u kojem je Loeb nastupao. Ispostavilo se da su ovo bile dobre vesti po Hyundai, koji je oberučke prihvatio Loeba, ali samo za šest nastupa u sezoni. Kako je samo priznao, do pre dva meseca nije ni razmišljao o promeni tima, ali je razvoj događaja doveo do toga da se nađe u Hyundaiju.
Loeb, koji ima 44 godine i 79 WRC pobeda iza sebe, tekstom na svom sajtu pokazao je koliko je velik sportista, koji nema nikakav problem da podrži timskog kolegu. “Ja sam već jako dugo ulozi favorita za pobedu, ili barem, neko od koga se očekuje da obavezno pobeđuje. Čak i kada sam otkrio Dakar i Relikros, od cilj je uvek bio pobeda. Ja samo se još pre pet godina povukao iz aktivnog učešća u WRC šampionatu, i više nemam brzinu ni poznavanje relija kao danas najbrži vozači. Velika je čast što mi je Hyundai ukazao poverenje uprkos ovim činjenicama, i sa zadovoljstvom ću ispunjavati svoj zadatak u timu koji je veoma jasan – podržaću prvog vozača Thierrya Neuvillea u borbi za šampionsku titulu.

Photo: Helena El Mokni, Hyundai Motorsport GmbH

Pozicija drugog, pa i trećeg vozača nosi mnogo manji pritisak, i mogu se trkati sa manje opterećenja i više zadovoljstva, sa zadatkom da timu donesem što više poena”, napisao je Loeb. Ipak, pred svoj prvi reli van Citroena, Loeb je dodao: “Kada stavim kacigu na glavu i sednem u automobil, daću najbolje od sebe, samo će sada pristup biti malo drugačiji. Takođe, Monte Karlo je specifičan, i pored toga što upoznajem novi automobil i ceo tim, imaću samo jedan dan na raspolaganju da probam i20 WRC, što svakako nije idealno za najteži reli sezone. Svako, nadam se da ću se snaći”.
Legenda auto sporta sve je rekla, i pokazala kako se ostaje velik i kako se stavlja u svrhu tima. Možda je ovo pouka za mnoge daleko mlađe i neuspešnije vozače u svim kategorijama automobilizma, kako se treba odnositi prema obavezama u timu i prema timskim kolegama.

Next: 2019. – počinju godine na struju