Site icon

Carlosa Sainza brine pouzdanost Minija

Carlos Sainz brani titulu prošlogodišnjeg pobednika Dakara, ali u drugom automobilu

Foto: Kin Marcin/Red Bull Content Pool

Dakar reli 2019. startovaće 6. januara, a za razliku od svih prethodnih, voziće se samo u jednoj zemlji. Branioca titule među proizvođačima neće biti na startu. Nakon prošlogodišnje pobede, Peugeot se povukao i sa Dakara. To znači da će veteran i velki reli šampion svoju titulu braniti za volanom automobila drugog proizvođača.

Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

Dvostruki šampion sveta u Reliju Carlos Sainz priključio se timu X-raid Mini, koji zna kako se pobeđuje. Čak četiri puta za redom X-raid Mini je osvajao Dakar ali sa 4×4 automobilom. Prošle godine preselio se u buggy klasu, što znači lakše vozilo, ali sa pogonom na jednoj osovini. Za Dakar 2019. modifikovan je prošlogodišnji Mini Buggy, koji se nije proslavio u svom prvom nastupu. Sainz smatra da je automobil prebrzo razvijan i ima svoje rezerve prema rezultati koji će tim moći da postigne. Kako kaže, razvoj X-raid Minija od juna kada ga je prvi put vozio je ogroman, ali da će tim imati problem sa manjkom trkačkog iskustva ovog vozila. Pre nego što je potpisao ugovor sa X-raid Mini timom, Sainz je testirao Toyotu Hilux, i upravo za taj tim veruje da će biti glavni pretendent za osvajanje pobede.

Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

Španski šampion je tokom završnih priprema za Dakar 2019 rekao: “ Od prvog testa u Maroku naše vozilo je neverovatno napredovalo. Ali, isto tako, moramo biti svesni da je ovo jako novo vozilo na Dakaru i da nema dovoljni trka u točkovima, kao i nekoliko godina razvoja, kao što ima Toyota Hilux, ili kao što je ima Mini sa pogonom na svim točkovima. Dopadalo se nama ili ne, brine me pouzdanost ovog automobila, pre svega zbog nedostatka iskustva u trkama”. Iako se ceo ovogodišnji Dakar vozi u jednoj zemlji, Peruu, i trajaće pet dana kraće nego inače, Sainz smatra da neće biti ništa lakši nego inače. “Očekujem intenzivno i komplikovano takmičenje. Iako je kraći, procent dina gotovo identičan sa prošlogodišnjim, pa će brzinski ispit od 300 kilometara trajati oko pet časova, sa opasnošću, zamkama i stresom tokom svakog minuta vožnje. Šta više, mislim da će stres ove godine biti još više isto kao i nezgoda i odustajanja. Svakog dana, na svakom kilometru, dešavaju se nepredvidive stvari. Sve do poslednjeg kilometra i do prolaska kroz cilj nema opuštanja. Iako imate 20 minuta prednosti pred poslednji dan, a čekaju vas dine, ne smete se opustiti. Prošle godine smo u prvih pet dana videli kako je Peru okrutan, činjenicom da je samo dva vozača ostavio u mogućnosti da se bore za pobedu”.

Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

Pored Carlosa Sainza, X-raid Mini tim čine Cyril Despres i Stephane Peterhansel koji su takođe bili deo fabričkog tima Peugeot, a četvrtim buggijem će upravljati takođe osvajač Dakara, Nani Roma.

Next: Jorge Lorenzo sigurniji na Hondi