Site icon

Ford predstavio redizajnirani Explorer nakon 8 godina

Samo nekoliko dana nakon što je predstavio Explorer u policijskoj “uniformi”, Ford je otkrio i civilnu verziju novog Explorera

Foto: Ford

Prošla je gotovo cela decenija od kad je Ford odbacio Explorerove stare korene u vidu platforme preuzete od malog pick-upa, i pretvorio ga u crossover sa samonosećom karoserijom i prednjim osnovnim pogonom. Najnovija, šesta, generacija donosi prvi redizajn ovog modela posle osam godina koji i nije tako mali. Novi Explorer je baziran na modularnoj D6 platformi, na kojoj se nalazi i novi Lincoln Aviator.

Foto: Ford

To znači da je novi Fordov SUV “smršao” skoro 100 kila, ali i da sada koristi platformu kod koje je agregat postavljen uzdužno, a osnovni pogon je na zadnjim točkovima, kao što je bilo i kod prve četiri generacije. Kraći prepusti preko točkova i napred i pozadi, padajuća linija krova, “zalizani” prednji deo i širok trag točkova čine da novi model izgleda sportskije od prethodnika, kako na standardnim naplatcima od 18 cola, a pogotovo opcionim od 21 cola. Osnovna motorizacija je poznati 2.3 litarski četvorocilindarski turbo benzinac sa 300 KS i 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Oni koji žele više snage mogu da doplate 3.0 litarski V6 sa dva turbo punjača i 365 KS i 515 Nm.

Foto: Ford

AWD pogon se može doplatiti, a desetostepeni automatski menjač je jedini koji se može dobiti uz novi Explorer. Novi “Terrain Management System“ daje Exploreru čak sedam modova vožnje: Normal, Trail, Deep Sand/Snow, Slippery, Sport, Tow/Haul, i naravno Eco. Svaki od modova drži “oko” na podacima kao što su brzina okretanja točkova, pozicija upravljača, i položaj papučice gasa, na osnovu kojih upravlja raznim sistemima automobila u cilju što boljeg upravljanja u trenutnim uslovima. Nova platforma i motori znače da Explorer može i da povuče više iza sebe, odnosno, prikolicu do 2,540 kg sa V6 motorom i 2,400 kg sa osnovnim motorom.

Foto: Ford

Modernizovana kabina novog Explorera donosi standardni 8.0 inčni infotejment ekran postavljen uspravno u “tablet” stilu, ili opcioni 10.1 inčni. Kupci mogu da doplate i za 12.3 inčnu digitalnu instriment tablu.

Foto: Ford

Akustično staklo i opcioni sistem za aktivno uklanjanje buke donose dodatnu tišinu, dok (takođe) opcioni B&O audio sistem sa 14 zvučnika i 980 wati lako može da promeni to. LTE konekcija i Wi-Fi naravno nisu izostali, a Explorer pruža dovoljno USB portova i utičnicu sa naponom od 110 V.

Foto: Ford

Svaki Explorer dolazi sa tri reda sedišta, ali se odvojene “kapetanske” fotelje u drugom redu moraju doplatiti. Takođe, deo standardne opreme kod svakog Explorera je i Fordov Co-Pilot 360, koji pruža upozorenje na čeoni sudar sa automatskim kočenjem i detekcijom pešaka, sistem za praćenje mrtvih uglova sa detekcijom zadnjeg bočnog saobraćaja i aktivno držanje trake.

Foto: Ford

Tu su i automatska duga svetla i čistač objektiva zadnje kamere. Opciono, Explorer može i da čita saobraćajne znakove, a uz pomoć navigacije i adaptivnog tempomata i da sam prati ta ograničenja. Cene još nisu poznate, ali je Ford najavio da će novi model biti 400 dolara skuplju od prethodnika, čija osnovna cena je tik ispod granice od 34,000 dolara.

Foto: Ford
Next: Top 10 klasičnih automobila koje treba kupiti u 2019.