Site icon

Pobeda za Cadillac i Alonsa na skraćenoj Daytoni

Tim Wayne Taylor Racing Cadillac pobedio je na klasiku trka izdržljivosti, 24 časa Daytone

Foto:Brian Cleary/www.bcpix.com

Iako su još pre starta klasika izdržljivosti 24 časa Daytone počela timska „prepucavanja“ i optužbe za sakrivanje prave brzine, kako bi konkurencija dobila hendikep faktor na performanse, a uz to Mazda bila ubedljivo najbrža u kvalifikacijama, trka je nešto sasvim drugo. Mazda nije uspela da oplodi svoju pol poziciju, zahvaljujući kvarovima oba automobila.

Foto: Acura Media

Takođe, svrstani među favorite, i plasirani na drugu i treću startnu poziciju, vozači dve Acure, imali su svoj deo problema tokom maratonske trke. Na kraju, najbolje je prošao tim Wayne Taylor Racing Cadillac, koji se ponajviše i žalio pre trke. Ispostavilo se poprilično neopravdano. Naravno, navijači bivšeg vozača Formule 1, Fernanda Alonsa, mogu da budu zadovoljni.

Foto:Brian Cleary/www.bcpix.com

Alonso je došao do pobede na Daytoni u svom drugom pokušaju, iz timske kolege Rengera van der Zandea, Kamuia Kobayashia i Jordana Taylora. Alonso je u svoja dva “stinta“ bo sjajan, uključujući i njegov drugi stint koji je vožen po jakoj kiši, kada je svom timu doneo veliku prednost. Međutim, ovogodišnja Rolex Daytona 24 će ostati upamćena po lošem vremenu koje je u dva navrata prekidalo trku. Nakon dugotrajne vožnje iza vozila bezbednosti, i prvog prekida, vozači su se vratili na stazu, ali je mnogo stajaće vode na stazi prouzrokovalo drugi prekid, nakon kojega je, praktično pre isteka 24 časa, trka i definitivno prekinuta.

Foto:Brian Cleary/www.bcpix.com

Drugu poziciju zauzeli su Felipe Nasr, Eric Curran i Pipo Derani za Whelen Engineering Racing Cadillac, dok su se na treću poziciju plasirali vozači Acura Team Penske, Ric Taylor, Helio Castroneves i Alexander Rossi.

Foto: Jamey Price

Na ovogodišnjoj Daytoni i Srbija je imala svog predstavnika, Miloša Pavlovića, koji je posle trke izjavo: “Moje učešće na ovogodišnjoj trci bilo je izuzetno teško. Sve je krenulo dosta dobro, s obzirom da smo znali da ćemo u početku da izgubimo malo vremena, pošto smo u timu imali dvojicu vozača koji nisu baš iskusni u ovom tipu takmičenja, a i ekipa je potpuno nova.

Foto: Jamey Price

Moj kolega Linus (Lundkvist) i ja, trebali smo da nadoknadimo izgubljeno vreme preko noći, ali je sve krenulo po zlu kad sam ja, na žalost, bio u automobilu. Dobio sam udarac u zadnji deo automobila od vozača koji je bio dve pozicije iza, ali je promašio kočenje u trenutku kad je pokušao da obiđe vozilo između nas – zaustavio se tako što je udario u mene! Tad je došlo do kvara menjača, a njegova promena i zamena kvačila zahtevala su dva i po sata vrednog rada naših mehaničara. Uradili su sjajan posao da se uopšte vratimo na stazu!

Foto: Jamey Price

Od tog trenutka, međutim, nismo više mogli da se borimo za rezultat, već samo da završimo ovu jednu od najtežih, ali definitivno i najprestižnijih trka u SAD.
Tim je dobro odradio svoj deo posla, ja sam bio jedan od najbržih u klasi kad sam bio na stazi, a u nekim trenucima i najbrži, tako da ne mogu da budem nezadovoljan.

Foto: Jamey Price

Moja prava šansa će doći, treba samo da se slože kockice da dobijem pravi tim, koji je u stanju da pruži sve šta je potrebno da bi se pobedilo. Ne znam da li će to biti sledeće godine, ali ću definitivno pokušati, jer je Dajtona jedna od onih trka na kojoj zaista želim da pobedim!” Pavlović plasirao na 41. mesto u generalnom plasmanu, a 20. u GTD klasi, u kojoj je pobedio Lamborghini Huracan GT3, GRT Grasser Racing Teama sa posadom Mirko Baloteli, Christian Engelhart, Rik Brukens i Rolf Ineichen.

Next: Renault prikazao enterijer novog Clia