Site icon

Red Bull veruje u pobede uz pomoć Honde i ExxonMobila

Sutra u 02:00 časa ujutro počeće da padaju sve maske u Formuli 1, a na videlo će izaći sve što nismo videli u predsezoni

Foto: Formula1.com

Sutra, u 02:00 posle ponoći po našem vremenu počinje prvi slobodni trening Formule 1 u sezoni 2019. Na žalost mnogih u krugovima najbržeg cirkusa, trkama više neće rukovoditi dugogodišnji direktor Charlie Whiting, koje je preminuo od pulmonalne embolije u četvrtak ujutro, praktično tokom priprema za početak prve trke. Whiting je kao mehaničar ušao u Formulu 1 još daleke 1977. bio omiljen lik od većine. Ulogu direktora trka obavljao je od 1997., a preminuo je u 66. godini života.

Foto: Scuderia Ferrari

Ali, šou mora dalje. Ko je šta stvarno pripremio za predstojeću sezonu, počećemo da otkrivamo sutra na stazi Melbourne park u Australiji. Svi su ambiciozni, neki naglas, a neku i sebi, a činjenicu da je Ferrari najviše pokazao u predsezoni, niko ne uzima zdravo za gotovo, kao ni naizgled lošu formu Mercedesa.

Foto: Getty images/Red Bull contetnt pool

Ipak, verovatno najveća nepoznanica sezone 2019. je Red Bull, tim koji tradicionalno ima bolid sa najboljom aerodinamikom, ali koji u novu sezonu ulazi sa novim partnerom, i sa statusom fabričkog tima Honda. Za sada, razmenjuju se međusobni komplimenti, a optimizam tandema Red Bull Honda pojačao je još jedan globalni gigant – ExxonMobil. Ovaj multinacionalni petrohemijski gigant je dobavljač goriva i maziva za tim RedBull poslednje tri godine, ali je česta tema bio manjak vremena i uslova za razvoj i prilagođavanje motorima Renault.

Foto: Getty images/Red Bull contetnt pool

Kolike se razmere napora Honde da konačno dođe na put pobeda, ilustruje podatak da je ExxonMobil testirao čak 36 vrsta motornog ulja, i 40 varijacija goriva. Ovo je, kako kaže David Tsurusaki, šef tehnologija za motosport ExxonMobila, do krajnjih limita dovelo kompletno tehnološko odeljenje. Tsurusaki kaže: “Radili smo još tokom zime, iako nije bila odvezena nijedna trka, ali smo već imali podatke od Honde. U decembru smo bili u Japanu i dogovorili čvrste rokove do kada moraju biti gotove finalne izmene. Prve isporuke su bile za testove z Barseloni, ali su avionima doveženi unapređeni proizvodi.

Foto: Getty Images / Red Bull Content Pool

Već sada radimo na unapređenjima koja dolaze tokom sezone, i planiramo vreme na dinamometrima”. Upravo u vremenu raspoloživom za testove na dinamometru nalazio se krupan problem dok su u Red Bullu bili motori Renault. Tim je imao status samo korisnika motora, a vreme na dinamometrima je bilo ograničeno i nedovoljno. Tsurusaki je na kraju dodao i da je sada situacija neuporedivo drugačija. Odgovornost je ostala, ali uslovi za rad su neuporedivo bolji.
Da li je sve ovo istina, počeće da se otkriva od sutra, i u kvalifikacijama koje se voze u subotu u 7:00 časova, a pogotovo u nedelju od 6:10 ujutro, po našem vremenu, kada bude startovala prva trka sezone.

Next: Potvrđeno: premijera VW Golfa VIII odložena za 2020.