Sutra u 02:00 časa ujutro počeće da padaju sve maske u Formuli 1, a na videlo će izaći sve što nismo videli u predsezoni
Sutra, u 02:00 posle ponoći po našem vremenu počinje prvi slobodni trening Formule 1 u sezoni 2019. Na žalost mnogih u krugovima najbržeg cirkusa, trkama više neće rukovoditi dugogodišnji direktor Charlie Whiting, koje je preminuo od pulmonalne embolije u četvrtak ujutro, praktično tokom priprema za početak prve trke. Whiting je kao mehaničar ušao u Formulu 1 još daleke 1977. bio omiljen lik od većine. Ulogu direktora trka obavljao je od 1997., a preminuo je u 66. godini života.
Ali, šou mora dalje. Ko je šta stvarno pripremio za predstojeću sezonu, počećemo da otkrivamo sutra na stazi Melbourne park u Australiji. Svi su ambiciozni, neki naglas, a neku i sebi, a činjenicu da je Ferrari najviše pokazao u predsezoni, niko ne uzima zdravo za gotovo, kao ni naizgled lošu formu Mercedesa.
Ipak, verovatno najveća nepoznanica sezone 2019. je Red Bull, tim koji tradicionalno ima bolid sa najboljom aerodinamikom, ali koji u novu sezonu ulazi sa novim partnerom, i sa statusom fabričkog tima Honda. Za sada, razmenjuju se međusobni komplimenti, a optimizam tandema Red Bull Honda pojačao je još jedan globalni gigant – ExxonMobil. Ovaj multinacionalni petrohemijski gigant je dobavljač goriva i maziva za tim RedBull poslednje tri godine, ali je česta tema bio manjak vremena i uslova za razvoj i prilagođavanje motorima Renault.
Kolike se razmere napora Honde da konačno dođe na put pobeda, ilustruje podatak da je ExxonMobil testirao čak 36 vrsta motornog ulja, i 40 varijacija goriva. Ovo je, kako kaže David Tsurusaki, šef tehnologija za motosport ExxonMobila, do krajnjih limita dovelo kompletno tehnološko odeljenje. Tsurusaki kaže: “Radili smo još tokom zime, iako nije bila odvezena nijedna trka, ali smo već imali podatke od Honde. U decembru smo bili u Japanu i dogovorili čvrste rokove do kada moraju biti gotove finalne izmene. Prve isporuke su bile za testove z Barseloni, ali su avionima doveženi unapređeni proizvodi.
Već sada radimo na unapređenjima koja dolaze tokom sezone, i planiramo vreme na dinamometrima”. Upravo u vremenu raspoloživom za testove na dinamometru nalazio se krupan problem dok su u Red Bullu bili motori Renault. Tim je imao status samo korisnika motora, a vreme na dinamometrima je bilo ograničeno i nedovoljno. Tsurusaki je na kraju dodao i da je sada situacija neuporedivo drugačija. Odgovornost je ostala, ali uslovi za rad su neuporedivo bolji.
Da li je sve ovo istina, počeće da se otkriva od sutra, i u kvalifikacijama koje se voze u subotu u 7:00 časova, a pogotovo u nedelju od 6:10 ujutro, po našem vremenu, kada bude startovala prva trka sezone.