Hyundai je za 2019. osvežio svoj Tucson, odlično prodavani SUV koji je itekako važan za poslovni bilans ove marke
O Hyundai Tucsonu znamo sve, skoro sve. Aktuelna generacija je treća po redu i prošlo je već petnaest godina od kako se pojavo 2004. Znamo i za izlet pod oznakom iX35, koji mu je doneo atraktivan dizajn pod rukovodstvom Evropljana, Thomasa Buerklea, hyundaijeve akvizicije iz BMW-a. Znamo i da je Hyundai Tucson u paklenom „razredu“ na granici 4.5 metara sa mnogima, a i da su mnogi novi pridošli u ovaj razred tokom pomenutih 15 godina. Tek da pomenemo neke: Nissan Qashqai, Seat Ateca, Ford Kuga, Renault Kadjar. A znamo i da je Tucson odlično prodavan, i da Hyundai sebi ne može dozvoliti luksuz da ovaj kompaktni SUV ne nalazi put do kupaca.
Još na prvom testu Tucsona, konstatovali smo da ima odličnu ponudu prostora i veoma bogato dimenzonisana sedišta. Bočna podrška nije jako izražena, pa će prijati korpulentnijim osobama, dok sa druge strane, u krivinama sasvim dobro drže telo.
Dok neki proizvođači balansiraju troškovima proizvodnje pa verzijama sa prednjim pogonom ugrađuju pozadi torzionu osovinu, Hyundai ne štedi. Bez obzira da li se kupac odluči za prednji ili pogon na svim točkovima, donji postroj podrazumeva prednje MacPherson opružne noge sa gasnim amortizerima, dok je pozadi multilink osovina. U ponudi, u zavisnosti od motora i pogona može se birati između čak tri menjača.
Da se ne bavimo spekulacijama da li je Tucson prvenstveno namenjen američkim kupcima ili nije, činjenica je da je ovaj SUV stvoren da se lako vozi. Sa većim 2.0 dizelom dobija lepih 185 KS i 400 Nm već od 1.750 o/min. Ako se tome doda i osmostepeni automatik, jasno je da pred motor nije stavljen preterano velik izazov u obliku kompaktnog SUV-a. Motor ima odličnu kulturu rada, a obzirom na velike obrtne momente od režima niskih obrtaja, iako Tucson sa 1.700 kilograma nije baš lagan, omogućuje i sasvim dinamičnu vožnju. Upravljanje je prijatno direktno, a korejski SUV rado menja smer kretanja. Uz to, izrazito je udoban, što znači da je ogibljenje nešto mekše trimovano.
Iako ima dosta kilograma i dosta konjskih snaga, Hyundai Tucson 2.0 CRDi je pre svega tih na velikim brzinama, ali ono što je još bolja vest i ekonomičan kako na otvorenom putu tako i u gradskoj vožnji. Bez mnogo razmišljanja o stilu vožnje, zadovoljiće se sa 6 litara na 100 kilometara vožnje.
Hyundai Tucson je u svom „razredu“ i dalje konkurentan, teško mu je naći krupniju manu, osim cene kada je u pitanju najviše što može da ponudi po pitanju snage, pogona i opreme. Sa druge strane, izborom skromnije opreme, manjeg motora i bez AWD pogona, Hyundai Tucson se već može kupiti za nešto ispod 21.000 evra, a i dalje dobiti veoma udoban, ekonomičan i funkcionalan SUV.
Model |
Hyundai Tucson 2,0 CRDi Ultimate 4WD |
---|---|
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.480/ 1.850/ 1.655 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2.670 |
Masa vozila (kg.) | 1.615 – 1.779 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) | 2.250 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) | 513–1.503 |
Motor |
2.0 High Power |
Gorivo |
Dizel |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) | 1.995 |
Snaga pri o/ min. (KS/kW) |
185/ 136 pri 4.000 |
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) | 400 pri 1.750 – 2.750 |
Menjač |
Osmostepeni automatski |
Ubrzanje 0-100 km/h |
9.5 |
Maksimalna brzina km/h |
201 |
Zapremina rezervoara za gorivo (l) |
62 |
Potrošnja na testu (l/100 km) | 6.5/7,5 |
Cena testiranog modela | 35.470 evra |