Site icon

Hyundai Tucson – SUV u službi lake vožnje

Hyundai je za 2019. osvežio svoj Tucson, odlično prodavani SUV koji je itekako važan za poslovni bilans ove marke

O Hyundai Tucsonu znamo sve, skoro sve. Aktuelna generacija je treća po redu i prošlo je već petnaest godina od kako se pojavo 2004. Znamo i za izlet pod oznakom iX35, koji mu je doneo atraktivan dizajn pod rukovodstvom Evropljana, Thomasa Buerklea, hyundaijeve akvizicije iz BMW-a. Znamo i da je Hyundai Tucson u paklenom „razredu“ na granici 4.5 metara sa mnogima, a i da su mnogi novi pridošli u ovaj razred tokom pomenutih 15 godina. Tek da pomenemo neke: Nissan Qashqai, Seat Ateca, Ford Kuga, Renault Kadjar. A znamo i da je Tucson odlično prodavan, i da Hyundai sebi ne može dozvoliti luksuz da ovaj kompaktni SUV ne nalazi put do kupaca.

Zbog toga je za 2019. prošao kroz proces osvežavanja, na pola svog životnog veka, kada se računa da bi model trebao biti najbolji, osim možda samog kraja karijere, kada su modeli na izlasku sa ubedljivo najboljim cenama, ali i pred penzijom.
Tucson je za tekuću godinu dobio tehnološki napredak kroz full LED svetla u koja su integrisani i pokazivači pravca, i po tome ga je najlakše razlikovati u odnosu na model pre osvežavanja. Manje vidljiva je mrežasta struktura ispod grila hladnjaka, isto kao i malo izmenjene LED zadnje svetlosne grupe. Malo, po malo, i da, Tucson u svojoj petoj godini i dalje deluje sveže i atraktivno.
Nova armatura
Još na prvom testu Tucsona, konstatovali smo da ima odličnu ponudu prostora i veoma bogato dimenzonisana sedišta. Bočna podrška nije jako izražena, pa će prijati korpulentnijim osobama, dok sa druge strane, u krivinama sasvim dobro drže telo.

Što se enterijera tiče, najupadljivija izmena je gornji deo armaturne table. Ekran infotejmenta od 8“ je umesto u armaturi, sada smešten u tablet stilu na vrh armature.

Pozicija mu je povišena, pa je sada i korišćenje zgodnije, sa mnogo manje skretanja pogleda sa puta. Unapređena je ponuda aplikacija, navigacioni sistem je brži, a tu je i 360° kamera. Zbog izmeštanja ekrana, gornji deo armature je potpuno nov i nešto niži od prethodnog, a izmenjen je i oblik otvora za provetravanje.

Instrumenti su i dalje analogni, uz TFT LCD ekran putnog računara od 4.2“odlične rezolucije. Izbor materijala i preciznost izrade i dalje su veoma solidni, pa je uz nabrojane novine, Tucson i dalje na visini zadatka i izazova mlađe konkurencije.
Svoju ulogu porodičnog vozila sa raspoloživih 500 litara prtljažnika lako će igrati, pogotovo uz veoma lako preklapanje naslona zadnjih sedišta.
Uz 4×2 i 4×4 ozbiljna platforma
Dok neki proizvođači balansiraju troškovima proizvodnje pa verzijama sa prednjim pogonom ugrađuju pozadi torzionu osovinu, Hyundai ne štedi. Bez obzira da li se kupac odluči za prednji ili pogon na svim točkovima, donji postroj podrazumeva prednje MacPherson opružne noge sa gasnim amortizerima, dok je pozadi multilink osovina. U ponudi, u zavisnosti od motora i pogona može se birati između čak tri menjača.

Osnovni je manuelni šestostepeni, a opcije su sedmostepeni DCT, ili automatik sa osam stepeni prenosa. Među dobre vesti svih ljubitelja dizela, kojih barem kod nas ima još uvek dosta, Hyundai Tucson se može dobiti sa „naftašem“, i to čak dva, od 1.6 i 2.0 litara, uz opasku da se uz slabiji dizel ne može dobiti i pogon na svim točkovima.
Stvoren da se lako vozi
Da se ne bavimo spekulacijama da li je Tucson prvenstveno namenjen američkim kupcima ili nije, činjenica je da je ovaj SUV stvoren da se lako vozi. Sa većim 2.0 dizelom dobija lepih 185 KS i 400 Nm već od 1.750 o/min. Ako se tome doda i osmostepeni automatik, jasno je da pred motor nije stavljen preterano velik izazov u obliku kompaktnog SUV-a. Motor ima odličnu kulturu rada, a obzirom na velike obrtne momente od režima niskih obrtaja, iako Tucson sa 1.700 kilograma nije baš lagan, omogućuje i sasvim dinamičnu vožnju. Upravljanje je prijatno direktno, a korejski SUV rado menja smer kretanja. Uz to, izrazito je udoban, što znači da je ogibljenje nešto mekše trimovano.

Upravo zbog toga pominjemo američkog kupca, kojem je udobnost na prvom, a vozna dinamika na drugom mestu. Tucson će se za nijansu više nagnuti u krivini i za nijansu više uzdužno zaljuljati pri ubrzavanju ili zaustavljanju. Međutim, i upravljanje i ogibljenje i kočenje su dobro međusobno ukomponovani, i vozač niti u jednoj situaciji neće naići na neočekivanu reakciju. Sa druge strane sve je na svom mestu, na dohvat ruke i, bez preterivanja, Hyundai Tucson se vozi „sa dva prsta jedne ruke“. Uz to, u najvišem Ultimate paketu opreme, ali što je zanimljivo i u početnim paketima opreme, Hyundai nije štedeo na elementima aktivne bezbednosti i vozačkim asistencijama.
Šta više, iako definitivno nije pravi terenac, raspolaže blokadom centralnog diferencijala, HDC sistemom kontrole brzine na nizbrdici, tri moda vožnje, i asistencijom za polazak sa uzbrdice. Tucson se po pitanju trakcije odlično snalazi van asfalta, ali ipak treba imati na umu da 172 mm klirensa od tla nisu namenjeni obiljnijim avanturama po neravnom terenu.
Iako ima dosta kilograma i dosta konjskih snaga, Hyundai Tucson 2.0 CRDi je pre svega tih na velikim brzinama, ali ono što je još bolja vest i ekonomičan kako na otvorenom putu tako i u gradskoj vožnji. Bez mnogo razmišljanja o stilu vožnje, zadovoljiće se sa 6 litara na 100 kilometara vožnje.
I dalje veoma konkurentan
Hyundai Tucson je u svom „razredu“ i dalje konkurentan, teško mu je naći krupniju manu, osim cene kada je u pitanju najviše što može da ponudi po pitanju snage, pogona i opreme. Sa druge strane, izborom skromnije opreme, manjeg motora i bez AWD pogona, Hyundai Tucson se već može kupiti za nešto ispod 21.000 evra, a i dalje dobiti veoma udoban, ekonomičan i funkcionalan SUV.

Model

Hyundai Tucson 2,0 CRDi Ultimate 4WD

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.480/ 1.850/ 1.655
Međuosovinski razmak (mm) 2.670
Masa vozila (kg.) 1.615 – 1.779
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2.250
Zapremina prtljažnog prostora (l) 5131.503
Motor

 2.0 High Power

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.995
Snaga pri o/ min. (KS/kW)

185/ 136 pri 4.000

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 400 pri 1.750 – 2.750
Menjač

Osmostepeni automatski

Ubrzanje 0-100 km/h

9.5

Maksimalna brzina km/h

201

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

62

Potrošnja na testu (l/100 km) 6.5/7,5
Cena testiranog modela 35.470 evra
Next: Bautista i Ducati – devet pobeda od devet trka