Nakon što je osvežila celu ponudu, Mazda radi na novim motorima, koji (možda) najavljuju nove modele
Mazda nije velik proizvođač, ali vredno radi. Mazda 3 je potpuno nova, CX5 i Mazda 6 su osveženi, a predstavljen je i CX30. Sve to znači da japanska marka trenutno ima aktuelnu i svežu ponudu. Bavi se novom tehnologijama i lagano uvodi svoj Skyactve X motor koji koristi kompresiono paljenje, ali i hibridima i električnim vozilma, u saradnji sa gigantskom Toyotom, koja ima neuporedivo veće resurse i finansijski potencijal.
Ali, Mazda je uzdrmala stučnu publiku informacijom da radi na nečemu “običnom”. U razvoju su dva redna šestocilindarska motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Benzinac koristi pomenutu Skyactiv-X tehnologiju, dok se za Skyactiv-D još ne zna da li će u sebi imati i neko revolucionarno rešenje, kojima je Mazda sklona. Sa druge strane, vest o razvoju velikih motora ima šire značenje. Očigledno, Mazda, kao i Audi, BMW, Jaguar i Mercedes-Benz veruje da SUS motori još uvek imaju potencijala i vredi u njih ulagati i očekivati povraćaj uloženog.
Sa druge strane, procurele su informacije da Mazda u svojim kratkoročnim planovima ima razvoj vozila sa blagim PHEV, odnosno plug-in hibridom, sa i-Activ pogonom na svim točkovima, i uzdužno smeštenim motorom. A sasvim sigurno se na radi o narednoj generaciji Mazde 6, koja bi eventualnom u najjačem izdanju mogla dobiti ovaku pogonsku grupu. Po svemu sudeći, negde između 2020. i 2025. Mazda će kupcima ponuditi veći model iznad Mazde 6, koji bi kao osnovni mogao imati zadnji pogon. Za očekivati je da će Kodo stil dizajna biti zadržan, a i da će nova velika luksuzna Mazda ličiti na fenomenalni Vision Coupe iz 2017., koji možda i jeste bio najava svega pomenutog.
Show Comments