BMW je predstavio novu Seriju 1, koja je za razliku od često nazivanih “novih” modela, stvarno nova
Kada je rađana prva generacija BMW-a Serije 1, bavarci su obećavali da će biti “pravi” BMW. U osnovi, to “pravi” odnosilo se na pogon na zadnjoj osovini, kojem je ova marka bila verna decenijama. Međutim, i tome je došao kraj. BMW je zvanično pokazao novu Seriju 1, a odavno znamo da zadnji pogon odlazi u istoriju, i da će novi mali BMW izgubiti taj mehanički deo prepoznatljivosti. Ako je za utehu, kupci će moži da dođu i do Serije 1 sa xDrive, pogonom na svim točkovima, koji će, u najsnažnijim modelima, biti standardni.
Nova Serija 1 zaslužuje da se zove nova, zato što je zaista projektovana ispočetka. Za razliku od uobičajenog povećavanja svakog novog modela, karoserija je skraćena za 5 mm, pa je dužina vozila 4.319 mm. I međuosovinski razmak je skraćen za 20 mm, pa sada iznosi 2.670 mm. Sa druge strane, malo je proširena, tačnije, za 35 mm, i povišena za 15 mm. Mnogi će pomisliti da su ove izmene u milimetrima nebitne, ali iz ugla inženjera itekako su bitne.
Potpuno je razumljivo da je i nova Serija 3 dobila aktuelni dizajn “bubrega” koji su sve veći i veći, a u zavsnosti od opreme i snage, kupci će na svojim “Jednicama” dobijati čak tri različita prednja odbojnika.
Iako će biti dosta onih koji prelazak na prednji pogon neće dočekati sa oduševljenjem, nova platforma donosi benefite kabini. Iako je spolja manja, tačnije, kraća, nova Serija 1 po svim osnova donosi nešto bolju ponudu prostora, kako za noge, tako i u ramenom delu, dok je i prtljažnik porastao za 20 litara na ukupno 380 litara, koji će po prvi put među opcijama imati i električno podizanje vrata.
Po pitanju armature i instrumentacije, “Jedinica” dobija već poznata rešenja. Višenamenski ekran standardno je 8.8 inča, i standardno ima komade pokretom, dok u najbolje opremljenim modelima raste na 10.25”, u kompletu sa instrument tablom istih dimenzija.
Novi BMW Serije 1 će premijeru imati na salonu u Frankfurtu u septembru, a u salone stiže odmah posle toga, i to u ponudi sa dva benzinca i tri dizela. Ulazni 118i model pogoni 1.5 litarski turbo benzinac sa 138 KS, dok će polazni dizel biti 116d sa 1.5 trocilindrašem od 114 KS. Snažniji 118d z dvolitarskog agregata izvlači 147 KS, dok je 120d najsnažniji sa 188 KS, a moći će se kupiti sa prednjim ili pogonom na svim točkovima. Drugi benzinac koji će se naći na satartu prodaje će ogroman skok u odnosu na ulazni. Iz svoj 2.0 turbo motora 135i xDrive dobija 302 KS, i čitavih 450 Nm, a osmostepeni automatski menjač i pogon nas vm točkovima su standardna oprema. Ovaj hothatch do 100 km/h ubrzava za 4.8 sekundi, a maksimalna brzina ograničena je na 250 km/h.