Kada se pojavio 1999. Yaris je u svom B segmentu što šta pomerio na neki drugi nivo. Sada slavi 20 godina postojanja
Toyota Yaris je u svoju “do 4 metra” klasu 1999. doneo dosta toga novog. Za nijansu viši od drugih i sa sedištima za nijansu uspravnijima od drugih, doneo je i ponudu prostora koji drugi nisu imali. A doneo je tada i super originalnu 3D instrument tablu, disktabilno čitljivu, ali originalnu čak i za današnje standarde aktuelnih “televizora” umesto instrumenata. Doduše i uz čuvenu Toyotinu “baš me briga za finoću” plastiku kao za dečije igračke. Samo, za hrabrost i ono što drugi nisu imali, moralo se platiti kao otrov, barem kod nas, na tržištu koje sve uvek plati više nego što treba. I da, naravno, uz Yaris je stizala i legendarna Toyotina pouzdanost.
Formom karoserije Yaris je i dalje u osnovi jaje, odnosno kap vode, što je naravno jako dobra vest, obrzirom da je to aerodinamički idealna forma, inače neaerodinamičnih hatchbackova od četiri metra. Sa koeficijentom čeonog otpora od 0,29, Yaris ima odličan rezultat, jako važan za potrošnju goriva. U skladu sa aktuelnim vremenom tu su i neizbežni LED ukrasi svetala za dnevnu vožnju, koji su vrelo uspešno uklopljeni u “lice” Yarisa. Šta više, “lice” mu čak i deluje prilično “namrgođeno” što sigurno duguje povratku Toyote u WRC i koketiranju sa sportom. Sve skupa, dobro i aktuelno, a sasvim slučajna anketa među prolaznicima, pa da budem pošten do kraja, prolaznicama, potvrđuje da je Yaris “šarmer” na prvi pogled.
Nije tajna da su godine trebale kako bi ultra racionalni Japanci shvatili da evropski kupac pored suve funkcionalnosti u enterijeru traži i malo finoće, i poveli računa o izgledu i materijalima u unutrašnjosti. Novi Yaris je poprilično minimalistički konfigurisan.
Nekada je teško razumeti Japance. U vreme kada svi smanjuju zapreminu motora, Toyota u Yaris, pored osnovnog trocilindarskog 1.0, ubacuje novi 1.5 litarski benzinac na mesto dosadašnjeg 1.33 četvorocilindraša. Povelik motor za “pomali” automobil, a fabričko objašnjenje se nalazi u čistijem sagorevanju 1.5 benzinca sa dvostrukim VVT sistemom koji prevazilazi Euro 6 norme.
Kada se na sve pomenuto doda i slavljenička Limited Y20 Edition, iako sada već model sa dugim stažom na tržištu i dalje je dobra ponuda. Na žalost kupaca, u ovom rođendanskom paketu ih neće doći mnogo u Srbiju, obzirom da će biti proizvedeno samo malo manje od 2.000 prmeraka, ali ko stigne na vreme, za 14.490 evra se dobija pravi gradski šarmer. A i ako se ne dohvati „slavljenik“ ovaj maličan se može dobiti u brojnim kombinacijama opreme i menjača, pa se lako da naći nešto po sopstvenom ukusu i u skladu sa budžetom.
Model |
Toyota Yaris 1.5 VVT-i Y20 |
---|---|
Dužina/ širina/ visina (mm) | 3.945/ 1.695/ 1.510 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2.510 |
Masa vozila (kg.) | 975 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) | 1.450 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) |
286 |
Motor |
1.5 VVT-i |
Gorivo |
Benzin |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) |
1.496 |
Snaga pri o/ min. (KS/kW) |
111/ 82 pri 6.000 |
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) | 136 Nm pri 4.400 |
Menjač |
Šestostepeni manuelni |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11.0 |
Maksimalna brzina km/h |
175 |
Zapremina rezervoara za gorivo (l) |
42 |
Potrošnja na testu (l/100 km) |
6,0-7,6 l/100 km |
Cena testiranog modela | 16,850 evra |