Site icon

Dodge Charger SRT Hellcat će napasti Pikes Peak

Ime modela sa kojim će Dodge napasti Pikes Peak dugo je gotovo kao i čuvena brdska trka

Foto: FCA

Dodge planira da svoj novi model promoviše na mestu gde se veliki momci razdvajaju od dečaka,  legendarnoj brdskoj trci Pikes Peak. Sa svojih 19.99 kilometara i zastrašujućih 156 krivina, starom na 1.440 metara nadmorske visine i ciljem u razređenom vazduhu na 4.300 metara, ova staza i konkurencija biće izazov za zvanično koncept Dodge SRT Hellcat, trkačku verziju nedavno najavljenog Dodge Charger SRT Hellcat Widebody za 2020. godinu.

Foto: FCA

Tim Kuniskis, šef putničkih vozila FCA za Severnu Ameriku jednostavno je postavio stvari:”Kada se pogleda Charger, pomisli se na “muscle car” koji brzo ide samo pravo, ali ne i izazivača Pikes Peaka. Uradili smo šta je potrebno da se to promeni – ubacili mnogo konja, mnogo gume i velike kočnice”.
Naravno, nije baš tako jednostavno pripremiti trkački automobil, a to su zapravo uradili inženjeri Dodge/SRT u saradnji sa Wesley Motorsports i serijski Charger SRT Hellcat Widebody preradili za ono što ga čeka u oblacima. Motor je HEMI od 6.2 litre sa turbo kompresorom i prerađenim izduvnim sistemom.

Foto: FCA

Već u serijskom automobilu, ovaj V8 ima 707 KS, ali fabrika ne navodi do koje snage stiže u trkačkoj konfiguraciji. Za ogibljenje su zaduženi Bilstein trkački amortizeri, na oslanjanju koje je dodatno ukrućeno. Pneumatici su stvarno veliki, tačnije, prvo su veliki naplatci od 20” kako bi se u njih smestili ogromni kočioni diskovi. Zanimljivo je da ovaj jedinstveni automobil samo za brdsku trku koristi i standardne delove serijskog SRT Hellcat Widebody, kao što su šestoklipne Brembo kočione čeljusti napred i četvoroklipne pozadi, ali sa trkačkim Pagid RST1 kočionim pločicama, ali i osmostepeni TorqueFlite automatski menjač, koji je samo dodatno kalibrisan u SRT-u. Na trci će automobil imati čak aktivan i klima uređaj, kako bi u potpunosti zadovoljio propise svoje klase.
Vozač će biti Randy Pobst, veteran Pikes Peaka, i test vozač-ekspert Motor Trend magazina, koji smatra da Charger SRT Hellcat Widebody ima sve tri neophodne stvari – snagu da se zaleti do 180 km/h na pravcima, stabilnost na krivinama i kočnice da uspori na 35 km/h pred ukosnicama. Trka se vozi u nedelju 30. juna.

Next: Jorge Lorenzo nakon pada van trke u Asenu