Site icon

Stigao novi Audi S8 sa 563 KS i blagim hibridnim sistemom

Dve godine nakon predstavljanja nove, četvrte, generacije modela A8, Audi je skinuo zavesu i sa njegove S verzije

Foto: Audi

Dve godine nakon predstavljanja nove, četvrte, generacije modela A8, Audi je skinuo zavesu i sa njegove S verzije. Novi S8 pokreće poznati 4.0 litarski V8 agregat sa dva turbo punjača, s tim da se od prethodnika razlikuje po blagom hibridnom sistemu. Audi se, po običaju, ne razbacuje preterano sa detaljima, ali je potvrdio da novi S8 ima 563 KS i 800 Nm obrtnog momenta, kao i da je elektronski ograničen na maksimalnih 250 km/h.

Foto: Audi

Blagi hibridni sistem je isti 48 voltni sistem koji se ugrađuje u standardni A8. To znači da, umesto tradicionalnog anlasera i alternatora, novi S8 ima jedan, kaišem pogonjen, motor-generator koji prikuplja energiju prilikom kočenja i krstarenja, kako bi je iskoristio pri niskim brzinama i tokom kreni-stani vožnje. Za voznu dinamiku i udobnost Audija S8 zaduženi su vazdušno oslanjanje, upravljanje na zadnjoj osovini, quattro pogon, i Audijev Sport diferencijal.

Foto: Audi

Sport diferencijal se nalazi na zadnjoj osovini i deli obrtne momente između dva točka čime unapređuje upravljanje prilikom vožnje kroz uske krivine. Zanimljivo je i da S8 karakteriše sistem predvidivog aktivnog oslanjanja koji skenira put ispred i pojedinačno kontroliše servo motore na svakoj glavčini točka u cilju komfora. U Dynamic modu vožnje, sistem će ograničiti naginjanje karoserije na oko 2.5 stepeni radi tvrđe vožnje. Taj graničnik se diže na 5 stepeni u Comfort modu vožnje.

Foto: Audi

Kako bi se razlikovao od A8 modela, Audi je dodao hromirane detalje, uključujući i onaj u donjem delu prednjeg odbojnika koji ima dodatne usisnike vazduha u poređenju sa odbojnikom modela A8. Uz to, tu su i četvorostruke izduvne cevi i naplatci koji idu i do 21 inča u prečniku. Karbon keramički diskovi prečnika 420 mm napred i 370 mm pozadi su na spisku dodatne opreme.

Kabinu karakterišu sportska sedišta sa aktivnim potporama, sistem za otklanjanje buke baziran na audio sistemu, kao i centralna konzola sa efektom 3D ugljeničnih vlakana. Prodaja novog Audija A8 počinje tokom ove godine, a cenovnik nije još objavljen.

Foto: Audi
Next: Na fabričkoj Hondi RC213V Bradl umesto Lorenza