Site icon

X na Mercedes X-Klase?

Mercedes-Benz X-Klasse – Exterieur, Limonitgelb metallic, Ausstattungslinie PROGRESSIVE Mercedes-Benz X-Class – Exterior, limonite yellow metallic, design and equipment line PROGRESSIVE

Da li se prekida proizvodnja Mercedesa X-Klase zbog loše prodaje i male zarade?

Foto: Mercedes-Benz X-Klasse

Sa modelom kao što je Mercedes Citan, koji je ništa drugo do Renault Kangoo možda je i moglo. Sa A Klasom ispod čije kože se nalazi dosta Renault Meganea, takođe je možda i moglo, ali se Mercedes X-Klase pokazao prevelik zalogaj za stavljanje zvezde i dizanje cene u nebo. Nezvanične informacije koje stižu iz Štutgarata kažu da Mercedes razmišlja o prekidu “proizvodnje” X-Klase, koja je malo modifikovana Nissan Navara. Iako je prijem na tržištu nakon premijere bio sasvim solidan, pa čak i iznenađujuće dobar, u X-Klasu ubačen V6, a u razmišljanjima i razvoju bio čak i V8 motor, pa i produžena verzija, izgleda da od svega toga neće biti ništa. Mercedes je prodao samo 16.700 komada X-Klasa u Evropi, Australiji i Južnoj Africi tokom prošle godine, što ne zadovoljava odgovorne ni po pitanju volumena niti zarade. Šta više, partnerstvo i saradnja Marcedesa i alijanse Renault Nissan je na sve klimavijim nogama, pa čak i ta neizvesnost može da se uzme u obzir kao razlog za ukidanje X-Klase.

Foto: Mercedes-Benz

Sve skupa, pokazalo se da kupci nisu naivni, i dobro su informisani. Očigledno nije dovoljno staviti trokraku zvezdu na pick-up koji se proivodi u Španiji i dodati malo luksuza i pretvoriti ga u premijum vozilo koje će se prodavati po premijum cenama i naplaćivati premijum servisi. Rezultat je slaba prodaja zbog previsoke cene. Pri tom, ni završna obrada se nije pokazala vrhunska. Na X-Klasi su se pojavili bizarni problemi zbog kojih je i to malo prodatih imalo opoziv – otpadalo je svetlo koje osvetljava prostor za noge, pa se moglo desiti da se zaglavi ispod papučice kočnice. U pick-upu od 50.000 evra. A X-Klasa nije jedini potrošač para u Mercedesu, koji je ovog meseca po četvrti put u poslednjih 13 meseci skresao procene profita, zbog ogromnih troškova koje stvaraju pokrivanje emisije dizel motora i troškovi opoziva zbog zamene Takata faličnih delova.

Next: Lotus Evija stigla sa 2.000 KS!