Lewis Hamilton je na pol poziciji za Veliku nagradu Nemačke, a Ferrari, najbrži u slobodnim treninzima doživeo debakl
Ferrariju ne treba konkurencija. Od gotovog će napraviti veresju, i širom otvoriti vrata Mercedesovim vozačima, ili barem Lewisu Hamiltonu. Iako ni je bio najbrži ni na jednom slobodnom treningu, Lewis Hamilton, koji se žalio da se loše oseća, sutra će startovati sa pol pozicije na stazi Hockenheim u Nemačkoj.
Njegov timski kolega Valtteri Bottas nije uspeo bolje od treće pozicije, ali i to je sasvim dovoljno da dopuni slavlje Mercedesa, koji proslavlja 125 godina učestvovanja na trkama.
Odličnu drugu startnu poziciju ponovo je osvojio Max Verstappen koji je imao svoju “porciju” problema sa bolidom, pa čak i gubitak snage u Q1, ali se po njega i tim sve dobro završilo,
Da li bi grid drugačije izgledao da nije došlo do kvara oba Ferrarija nikada nećemo saznati. Sebastian Vettel je pred svojom publikom (rođen je samo 45 kilometara od Hockenheima) ostao u Q1 sa samo jednim odvezenim krugom, kada je došlo do komplikacija sa protokom vazduha u njegovom turbo kompresoru. Za četvorostrukon šampiona Formule 1, kvalifikacije su bile završene i pre nego što su počele
Nadu timu je ulivao Leclerc koji je bio najbrži na slobodnim treninzima, i delovao kao neko ko ima snage za pol poziciju. Međutim, problemi sa gorivnim sistemom su i njega poslali van bolida pre nego što je i pokušao da postavi vreme u Q3. Epilog po Ferrari je poražavajuć. Vettel startuje sa začelja, a Leclerc sa 10. pozicije, što je slaba uteha, a nije isključena ni kazna ukoliko bude izmena delova motora. Da li je Ferrari, na visokim temperaturama u Nemačkoj od svojih bolda želo previše, ili je nešto drugo u pitanju, samo tim zna.
Nije se samo Ferrariju smrklo. Loše je prošao i Ricciardo koji se mučio celog vikenda, i plasirao se tek na 13. mesto, a Williams, koji se ponadao da je unapredio bolid, mučio se sa delovima koji su otpadali na ivičnjacima.
Sa druge strane, brzinu je konačno pokazao Kimi Raikkonen u Alfa Romeu, koji je stigao do pete startne pozicije, a i Romain Grosjean, koji se sa prethodnom evolucijom bolida plasirao na odlično šesto mesto. Generalno, kvalifikacije su pokazale gotovo neverovatnu izjednačenost timova van vodeće trojke, pa prolazak u Q3 ili ne odlučivalo samo par hiljaditih delova sekunde.
Trka za Veliku nagradu Nemačke vozi se od 15:10 časova.
Poz |
Br |
Vozač |
Automobil |
Q1 | Q2 | Q3 |
Krugova |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:12.852 | 1:12.149 | 1:11.767 | 19 |
2 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 1:12.593 | 1:12.427 | 1:12.113 | 17 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:13.075 | 1:12.424 | 1:12.129 | 19 |
4 | 10 | Pierre Gasly | Red Bull Racing Honda | 1:12.991 | 1:12.385 | 1:12.522 | 15 |
5 | 7 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo Racing Ferrari | 1:13.066 | 1:12.519 | 1:12.538 | 18 |
6 | 8 | Romain Grosjean | Haas Ferrari | 1:13.146 | 1:12.769 | 1:12.851 | 20 |
7 | 55 | Carlos Sainz | McLaren Renault | 1:13.221 | 1:12.632 | 1:12.897 | 21 |
8 | 11 | Sergio Perez | Racing Point BWT Mercedes | 1:13.194 | 1:12.776 | 1:13.065 | 15 |
9 | 27 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:13.186 | 1:12.766 | 1:13.126 | 15 |
10 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:12.229 | 1:12.344 | 9 | |
11 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Ferrari | 1:13.170 | 1:12.786 | 15 | |
12 | 20 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 1:13.103 | 1:12.789 | 11 | |
13 | 3 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:13.131 | 1:12.799 | 12 | |
14 | 26 | Daniil Kvyat | Scuderia Toro Rosso Honda | 1:13.278 | 1:13.135 | 15 | |
15 | 18 | Lance Stroll | Racing Point BWT Mercedes | 1:13.256 | 1:13.450 | 15 | |
16 | 4 | Lando Norris | McLaren Renault | 1:13.333 | 9 | ||
17 | 23 | Alexander Albon | Scuderia Toro Rosso Honda | 1:13.461 | 9 | ||
18 | 63 | George Russell | Williams Mercedes | 1:14.721 | 11 | ||
19 | 88 | Robert Kubica | Williams Mercedes | 1:14.839 | 11 | ||
20 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | / | 1 |