Site icon

Hibridizacija „boli“ Ferrari

Foto: Ferrari

Stradale SF90 je prvi PHEV Ferrari, ali njegova hibridizacija nije prošla ni lako ni jednostavno

Foto: Ferrari

Šef tehnologija u Ferrariju Michael Leiters, kaže da je „hibridizacija“ SF90 uspela, ali da ugradnje hibridne pogonske grupe u sportski automobil nije jednostavna. Iako je LaFerrari sa svojim hibridnim pogonom postigao velik uspeh, V12 je otišao u penziju, a nešto je moralo da nadomesti snagu koju je donosio. „Dodavanje mase u sportski automobil boli“, kaže Leiters, i dodaje da se ugradnja hibrida u automobil visokih performansi ne može uraditi bez žrtvovanja i kompromisa.

Foto: Ferrari

„Dodati masu u sportski automobil znači uticati na njegovo ubrzanje i voznu dinamiku. Zamislite kako bi izgledalo i šta bi se dobilo kada bi se u jedan karting dodala nova težina. Sa jedne strane, mora mu se dodati snage, ali i dalje ostaje problem vozne dinamike i ponašanje pri kočenju i u krivinama. „SF90 je uz kompletnu hibridnu instalaciju dobio dodatnih 250 kilograma, koje je jako teško kompenzovati. Koristili smo karbonske kompozite gde god smo mogli, ali i to ima svoje granice. Ubrzanje je savladano velikom snagom (986 KS) i obrtnim momentom (800 Nm) koje smo postigli pogonskom grupom, ali je i dalje ostao problem agilnosti“, kaže Leiters. „Problem agilnosti smo savladali kratkim međuosovinskim rastojanjem i niskim centrom težišta, ali je i dalje ostao problem podupravljanja obzirom da su elektro motori na prednjoj osovini doneli dodatnih 70 kilograma. Ovaj problem smo rešili vektorisanjem obrtnih momenata, ali uopšte nije bilo jednostavno“ zaključio je Leiters u intervjuu za Autocar.
Sve skupa, projekat SF90 nije bio jednostavan zadatak, ali je doneo najsnažniji Ferrari ikada, barem za sada.

Next: Pronađena Lamborghini Miura P400 S u garaži u Nemačkoj