fbpx

Novi Mitsubishi L200 – prva vožnja do vrha planine Nidže

Mitsubishi je krajem prošle godine predstavio novu generaciju svog popularnog pick-up modela L200, koji je svoj put konačno pronašao i do Srbije

Nije nikakva tajna da je L200 pick-up jedan od Mitsubishijevih najbitnijih modela na globalnom nivou. Prva generacija modela L200 predstavljena je pre gotovo 41. godinu, a od tada, Mitsubishi je prodao preko 4.7 miliona primeraka. Prethodna, peta generacija ovog modela krenula je u prodaju 2015. godine, što znači da bi ovo trebalo da bude restilizacija, a ne nova generacija, ili je možda drugačije?

Mitsubishijevi šefovi i inženjeri imaju vrlo tvrd stav da je nova generacija razvijena kako bi mogli da naprave velik broj unapređenja. Prema njihovim rečima, više od 4.200 novih delova i promena je uvedeno, što znači preko 50% novih delova i komponenti.

Spoljašnjost novog Mitsubishija L200 usvojila je “Dynamic Shield” stil viđen na aktuelnim modelima japanskog proizvođača kao što su Outlander, Eclipse Cross, a od nedavno, i ASX. Poklopac motora novog L200 podignut je 40 mm radi bolje preglednosti, glavne svetlosne grupe podignute su za celih 100 mm, dok četvrtasti lukovi točkova i nove zadnje svetlosne grupe upotpunjuju spoljašnji izgled.

Kabina je stilski ostala gotovo nepromenjema u odnosu na onu iz prošle generacije. Upravljač je redizajniran i obruč je deblji nego pre, a centralno postavljeni ekran instrument table je sada u boji.

Kožna sedišta su dobro dimenzionisana, s tim da je sedalni deo vozačevog sedišta tvrd i da će neki vozači osetiti nedostatak lumbalne potpore. Kombinacija noseće šasije, dvostrukih trouglastih ramena napred i krute osovine i lisnatih gibnjeva pozadi omogućava prilično udobnu vožnju vozaču i suvozaču.

Na zadnjoj klupi ima dovoljno mesta, kako za glave tako i za noge, s tim da treba računati na malo manji komfor u slučaju praznog tovarnog prostora zbog tipa i tvrdoće ogibljenja, što je slučaj i kod ostalih konkurenata u klasi. Sve u svemu, tokom prve test vožnje do Makedonije, put od preko 600 km u jednom pravcu nam nije teško pao.

Dosadašnji 2.4 litarski turbo dizel zamenjen je modernijom turbo dizel jedinicom zapremine 2,268 ccm sa 150 KS, dostupnih 500 o/min ranije, i 400 Nm obrtnog momenta koja ispunjava Euro 6d norme. Dva menjača su dostupna, šestostepeni manuelni i šestostepeni automatski menjač. U kombinaciji sa automatskim menjačem, testirani L200 je tokom puta od preko 1.200 km u proseku trošio oko 8.3 litre dizela na 100 km, što je za pick-up od 2 tone pohvalno. Iako ubrzanjem do 100 km/h od oko 13 sekundi neće pobediti na previše trka ubrzanja, novi L200 će rado poneti 1.080 kg tereta, odnosno povući prikolicu od 3.5 tona, što smatramo da je bitnije vlasnicima ovog tipa vozila.

Na našem tržištu dostupne su dve varijante L200 – Club Cab i Double Cab. Varijanta sa kraćom kabinom ima tovarni prostor dužine 1.850 mm, dok je kod Double Cab verzije tovarni prostor dugačak 1.470 mm. Obe varijante tovarnog prostora prihvataju standardnu “Euro” paletu.

Tokom prve vožnje do najvišeg vrha planine Nidže u Severnoj Makedoniji, Kajmakčalana, redakcija Dmotion.rs je imala priliku da se uveri u off-road sposobnosti novog L200. Sa tri čoveka i dosta opreme, novi L200 se sa blokiranim srednjim diferencijalom bez problema popeo na 2.521 metara nadmorske visine uskim zemljanim i kamenim putevima.

Bez obzira na dužinu od 5.3 metara, novi L200 se može pohvaliti sa najboljim u klasi poluprečnikom okretanja od 5.9 metara. Hidraulično pojačan servo upravljač je precizan (za ovu vrstu vozila) i pruža dobru povratnu informaciju u odnosu na podlogu. Prilazni ugao vozila iznosi 30 stepeni, a odlazni 22 stepena.

Novina za ovu godinu su HDC (Hill Descent Control) sistem, kao i sistem sa selekciju off-road režima vožnje. HDC sistem funkcioniše u rasponu od 2 km/h do 20 km/h. Pritiskanjem dugmeta za off-road vožnju bira se postavka pogodna trenutnoj podlozi, a sastoji se od moda za šljunak, sneg, pesak, i kamen. Pritiskanjem tastera za blokadu zadnjeg diferencijala, off-road mod vožnje se gasi. Rotacioni selektor pogona pruža izbor pogona između 2H, 4H, 4H sa blokadom centralnog diferencijala, i 4L sa blokadom centralnog diferencijala. Vrlo je zanimljiv i koristan podatak da je moguće prebacivati između 2H i 4H pogona pri brzinama do 100 km/h.

Što se bezbednosnih sistema tiče, Mitsubishi L200 može biti opremljen vrlo slično modernom putničkom automobilu. Tu su kamera sa prikazom od 360 stepeni, sistem za automatsko kočenje i sprečavanje čeonog sudara, upozorenje na vozila u mrtvim uglovima i napuštanje kolovozne trake, sistem protiv slučajnog ubrzanja prilikom isparkiravanja, kao i upozorenje na zadnji bočni saobraćaj.
Obzirom na sve jaču konkurenciju a i sve veću prodaju u pick-up segmentu, Mitsubishi je sa novim L200 napravio potreban korak unapred kako bi održao svoje davno osvojeno i bitno mesto u svetu sve popularnijih pick-upova.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – i Ricciardo ide među „filmadžije“

Formula 1 se sve više širi ka industriji zabave – nakon Hamiltona i Daniel ...

Volvo bez automobila na salonu automobila!?

Volvo će nastupiti na Automobility LA, ali na svom štandu neće imati ni jedan ...

Novi Ford Focus kreće u odbranu pozicije

Novi Ford Focus predstavljen je na 20. godišnjicu premijere prvog modela, ali i u ...

Koenigsegg Gemera stigla kao četvorosed sa 1.700 KS

Koenigsegg je predstavio svoj prvi četvorosed, model Gemera koji, po ovu kompaniju, nije unikatan ...

Formula 1 – Audi stvarno sve bliže ulasku u F1?

Audi u Formuli 1 – priča se, spekuliše se, negira, pa ponovo spekuliše, ali ...