Site icon

PSA i FCA pregovaraju o spajanju?

Prema sve ozbiljnijim spekulacijama, PSA Grupa i FCA pregovaraju o spajanju, a stručni krugovi smatraju da bi mogao biti dobar potez

Foto: PSA Group

Prema navodima The Wall Street Journala, PSA Grupa i Fiat Chrysler Automobiles ozbiljno pregovaraju o ujedinjenju, a pregovori su već stigli do nivoa da se odlučuje koju ulogu bi u novoj kompaniji imali CEO PSA Grupe Carlos Tavares i John Elkann CEO FCA. Ukoliko bi došlo do ovog spajanja, nastala bi kompanija koja bi tržištu godišnje isporučivala oko devet miliona vozila, i vredela oko 45 milijardi evra, koliko okvirno vredi jedna Honda.
Danas se u PSA održava vanredni sastanak upravnog odbora, a isto će uraditi i uprava Exor NV, holding kompanije koju vodi Elkann, a kroz koju porodica Agnelli drži čak 29% vlasništva FCA. Prema The Wall Street Journalu ništa još nije sigurno, ali se navodi da za sada pregovori teku “glatko”.
Ukoliko dođe do ovog spajanja, uspeće ono što nije uspelo letos sa Renaultom, dobrim delom zbog stava države Francuske po pitanju ujedinjenja. I u PSA Grupi Francuska ima 12,23% udela u vlasništvu, koje je ostvarila pomažući posrnuli Peugeot sa 800 miliona evra 2014., ali mnogo manje uticaja nego u Renaultu. Drugi (tada) spasilac, a danas snažan akcionar u PSA je kineski Dongfenf. Tavares (nekadašnji drugi čovek Renaulta) PSA grupu je pretvorio u veoma profitabilnu kompaniju. Kada je 2017. od GM-a za 2.1 milijardu evra kupio Opel, plan je bio da se nemačka marka vrati u zonu profitabilnosti do 2020., ali je ovaj cilj dostigla već 2018. Ako bi se ujedinili PSA i FCA, prema analizama stručnjaka lakše bi parirali VW Grupi i Renault Nissan Mitsubishi Alijansi, pogotovo u segmentu malih automobila u Evropi, a PSA grupi bi se otvorila vrata ka tržištu u Americi.

Next: Nema planova za novi Lexus IS F