Premijera T.50 je najavljena za maj 2020. a da razvoj čuda Gordona Murraya ide po planu potvrđuje i prva prava fotografija

Gordon Murray i njegova kompanija pri kraju je razvoja T.50, kojeg najčešće nazivaju duhovnim naslednikom legendarnog McLarena F1. Iako čuveni dizajner insistira da je reč samo o duhovnom nasleđu, ako ništa drugo, posegao je za sličnim rešenjem sedenja, trosedom sa vozačem u sredini. Kada u maju bude i zvanično predstavljen uživo, T.50 će imati i famozni, nekada zabranjeni u Formuli 1, ventilator prečnika 400 mm, i to sa dvojakom ulogom. Generisaće vakum ispod vozila kako bi generisao aerodinamičku silu prijanjanja i služiti za hlađenje agregata, tačnije motornog ulja. Pored toga T.50 će imati i dva aktivna krila na zadnjem delu i aktivne klapne koje će u zavisnosti od brzine vozila i potrebe za „downforceom“ regulisati količinu vazduha koju će ventilator sprovoditi kroz difuzor ispod vozila. Ova aktvna aerodinamika imaće nekolko modova rada u zavisnosti od želje i potrebe vozača. Trenutno su u toku finalna testiranja, doterivanja i optimizacija aerodinamike koji se obavljaju u aero tunelu Racing Point tima Formule 1, sa kojim je Gordon Murray Automotive uspostavio saradnju.

T.50, hiper automobil za koji Murray tvrdi da će imati najnapredniju aerodinamiku u drumskom automobilu ikada, ima masu od samo 980 kilograma, a pogon mu je atmosferski V12 Cosworth motor zapremine 4.0 litre, koji se vrti do 12.000 o/min i dostiže 650 KS koje isporučuje zadnjim točkovima preko manuelnog šestostepenog menjača. Uz pomoć starter-generator sistema na 48V, maksimalna snaga može da stigne sve do 700 KS.
Gordon Murray Automotive planira da proizvede 100 primeraka i proda po ceni od 2.3 miliona evra po komadu.
Show Comments