Site icon

Stroge regulative emisija gasova prete sportskim markama

Sve strože regulative emisija štetnih gasova u Evropi bi mogle izazovu potpuno gašenje ili elektrifikaciju nekih od naših omiljenih sportskih podbrendova

Foto: Daimler

Sve strože regulative emisija štetnih gasova u Evropi bi mogle izazovu potpuno gašenje ili elektrifikaciju nekih od naših omiljenih sportskih podbrendova. U suprotnosti, matične kompanije tih podbrendova bi se mogle suočiti sa ogromnim novčanim kaznama. Proizvođači automobila koji su deo evropskog tržišta će morati da spuste prosečnu emisiju štetnih gasova cele game modela na 95 grama po kilometru od početka 2021. godine, ili će plaćati kazne po osnovi količine grama preko propisanog broja i broja prodatih jedinica. Kako bi zaobišli ove kazne, proizvođači sa većim prosekom emisija gasova mogu platiti proizvođaču sa manjim prosekom, s tim da su i u ovom slučaju uključeni visoki troškovi. U slučaju Mercedes-Benza, čiji prosek emisija trenutno iznosi 138 grama po kilometru, gašenje modela sa visokom emisijom štetnih gasova je vrlo moguće. Pozivajući se na informacije od strane dilera ovog brenda, Financial Times (potrebna pretplata) je preneo da bi značajan broj Mercedes-AMG modela mogao biti ugašen, kao i da bi pojedini Mercedesovi modeli sa 3.0 litarskim i motorima veće zapremine mogli ostati bez tih većih motora. Ovo smo već videli ove godine sa gašenjem AMG modela sa V12 motorima, od kojih je poslednji bio S65 Final Edition. Neki od aktuelnih V8 modela bi mogli u narednoj generaciji preći na manji agregat. Prema spekulacijama, nova generacija C63 bi trebala preći na četvorocilindarski hibridni agregat. U tom slučaju bi električni deo nadoknadio nedostatak obrtnog momenta koji V8 motor pruža.

Next: Chevrolet Corvette C8 baš i nije tako brz na “Ringu”