Site icon

Ferrari za sada nije impresivan

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Bliže se prvi testovi Formule 1, a vesti koje stižu iz Italije govore da prvi rezultati koje pokazuje novi Ferrari nisu impresivni

Foto: Scuderia Ferrari Media Center

Prošle godine, Ferrari je na predsezonskim testovima bio, najblaže rečeno, impresivan. Međutim, sezona koja je usledila, bila je sve samo ne impresivna. Brzina koju je bolid imao na testovima nestala je u vidu magle, a pokazalo se da je pogrešan koncept velike brzine na pravcu na uštrb manje brzine u krivinama na koji je bio postavljen Ferrari SF90. Dok se tim iz Maranella oporavio polovinom sezone, Mercedes je odavno napravio ogromnu prednost. A Ferrariju nije pomogla ni činjenica da je novajlija u timu, pa čak i u Formuli 1, Charles Leclerc bio redovno brži od “prve violine” Sebastiana Vettela. Do pobeda su nekako stigli tek posle leta u Spa i Monzi i Singapuru, ali su i te pobede pod velom optužbi za nelegalna rešenja, koje zvanično nisu dokazana, ali je po njihovom iznošenju forma Ferrarija ponovo pala. Sve skupa, za Ferrari je sezona 2019. bila smo još jedan od mnogih konfuznih i greškama ispunjenih, neuspelih pohoda na titulu.

Foto: Scuderia Ferrari Press office

Iako je prošle godine SF90 bio impresivan na početku, tačnije, pre sezone, prema onome što se može čuti iz Italije, novi bolid u aero tunelu nije se pokazao baš impresivan. Ove vesti potiču od F1 novinara Lea Turrinija, koji ih objavljuje na svom blogu “ Quotidiano”, a koji je poznat po tome da ima veoma pouzdane izvore u timu. Prema tim izvorima, novi bolid nikoga u inženjerskom timu nije impresionirao. Doduše, opet prema istim izvorima, još uvek ima vremena za korekcije, pre svega zahvaljujući činjenici da je Ferrari velik tim Formule 1, koji brzo može da reaguje i popravi stvari.
A pred timom Ferrari je teška sezona i po pitanju vozača. Leclerc je produžio ugovor na duge staze, ali Vettelu na kraju sezone 2020. ističe ugovor, i trenutno je nejasno da li ga tim želi ili ne. Razumljivo sve zavisi od rezultata, ali Turrini smatra da će Vettel ostati još koju godinu u crvenom bolidu, samo, teško da može zadržati status prvog vozača, ukoliko ga sebi ne obezbedi onim što radi na stazi. Ako Ferrari ponovo odigra na kartu nejasnog prvog vozača, odnosno sporijeg prvog vozača od formalno drugog teško da se može nadati napretku u rezultatima.

Next: Dan pre kraja na Dakar Reliju sve otvoreno