fbpx

Al-Attiyah – pravila za Dakar Reli nisu bila fer

Dakar Reli je završen, Sainz i njegov tim uživaju u zasluženoj pobedi, ali drugoplasirani Al-Attiyah ima da kaže reč ili dve

 Photo A.S.O. / DPPI Francois Flamand

Dakar Reli 2020. završen je pobedom Carlosa Sainza u Mini bagiju, sa samo šest minuta prednosti, ali više nego dovoljnih da pobedi branioca titule od prošle godine Nassera Al-Attiyaha u Toyoti, ali i timskog kolegu Stephanea Peterhansela, takođe u Mini bagiju. Iako će mogi reći „ko gubi ima prava da se ljuti“, ali Al-Attiyah je po završetku relija, uz čestitke Sainzu, dodao pravila za ovogodišnji Dakar nisu bila fer, da su vozila sa 4×4 pogonom bila hendikepirana.

 Photo DPPI

O čemu govori Al-Attiyah? Prena pravilima Dakara, vozila sa 4×2 i 4×4 pogonom se dosta razlikuju. Timovi koji se odluče za pogon samo na jednoj osovini, imaju pravo na manju minimalnu masu vozila (1.675 kg), neograničen hod oslanjanja i po prečniku mnogo veće pneumatike na naplatcima od 17“. Vozila sa pogonom na svim točkovima imaju veći minimalnu masu (2.175 kg), ograničen hod oslanjanja i značajno manje pneumatike od 16“. Drugim rečima, na timovima je da procene i odaberu

Photo A.S.O. / DPPI / Eric Vargiolu

U poređenju prvoplasiranog i drugoplasiranog, X-Raid JCW Mini Buggy je imao centralno smešteni redni 3.0 šestocilindarski turbodzel sa 355 KS i oko 700 Nm pri 2.150 o/min, šestostepeni menjač i pogon na zadnjoj osovini. Za to vreme, Toyota se odlučila da Hiluxu, pogon podari od atmosferskog V8 benzinca smeštenog u sredinu, zapremine 5.0 litara, sa 385 KS i 620 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Tim Toyota je računao na mnogo bolju trakciju svog 4×4 pogona uprkos skoro 500 kg većoj masi vozila, i samo 30-ak KS više. Ispostavilo se da su lakši i pokretljiviji bagiji bili brži čak i na pesku gde je trakcija od velike važnosti.

Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

Al-Attiyah je Sainzu čestitao na pobedi, ali i dodao da pravila za ovogodišnji Dakar nisu bila fer i da su 4×4 vozila bila hendikepirana, što se vidi iz podataka da su osvojila samo tri etapne pobede, a čak devet 4×2 vozila. Šta više, indirektno je optužio da organizator favorizuje Buggy u odnosu na 4×4 vozila, i dodao da Mini sa turbo motorom ima restiktor vazduha od 39 mm, a da je Toyoti i ostalim 4×4 vozilima sa 38 mm smanjen na 37 mm pred prošlogodišnji Dakar, koji je Al-Attiyah ipak osvojio, i dodaje da je na dužinu Dakar relija, Toyota samo na 1 mm manji prečnik restriktora izgubila između oko 60 minuta u odnosu na Mini. Vozač iz Katara veruje da će podaci sa relija, koji će službeno biti analizirani od strane FIA sledećeg meseca pokazati da su vozila buggy klase bili znatno brži od 4×4 vozila.
Iako kaže da su reli i borba za pozicije bili sjajni, Al-Attiyah dodaje i da će biti mnogo srećniji kada se sa Sinzom i Peterhanselom bude trkao u 4×4 vozilima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hamilton do osme pobede na Hungaroringu

Lewis Hamilton je poprilično lako stigao do svoje osme pobede na Hungarororingu, Verstappen se ...

Audi Q6 E-Tron Sportback premijerno predstavljen

Audi Q6 E-Tron Sportback premijerno predstavljen sa opcijama sa jednim ili dva motora, veličinama ...

Dakar Reli 2023. – sezona auto-moto sporta je počela

Dakar Reli 2023. je počeo prvom etapom voženom 1. januara, čime je zvanično otpočela ...

VW Tiguan i Arteon Plug-In Hybridi stižu ove godine

VW Tiguan i Arteon Plug-In Hybridi stići će u salone tokom ove godine, uporedo ...

Aston Martin DBR22 – samo za bogate

Aston Martin DBR22 koncept biće predstavljen na ovogodišnjem Monterey Car Week i pokazuje šta ...

Test – Volvo XC60 T8 Recharge

Volvo XC60 T8 Recharge je najsnažnija verzija popularnog švedskog SUV-a, a za modelnu 2023. ...