Site icon

Renault je objavio podatke o prodaji u 2019.

Grupa Renault je u 2019. prodala 3.753.723 vozila širom sveta, što je pad prodaje od 3,4 % odnosno -186.000 vozila, dok ukupno tržište automobila beleži pad od 4,8 %

„Prodaja Grupe porasla je u poslednjem tromesečju zahvaljujući uspesima novih modela na ključnim tržištima Grupe, kao što su Evropa, Rusija i Indija, u kojoj Renault beleži snažan rast. Ova godina će nam doneti prednost jer će to biti prva puna godina prodaje naših najprodavanijih modela, novog Clija i novog Captura kao i nastavak naše električne i hibridne ofanzive, posebno kada je reč o novom Renaultu ZOE, Renaultu Twingo Z.E. i tehnologiji E-Tech. Kvalitet i privlačnost naših proizvoda će nam omogućiti da nastavimo našu cenovnu strategiju započetu 2019.”, izjavio je Olivier Murguet, potpredsednik odeljenja za prodaju i regiju grupe Renault.

Foto: Renault

Grupa Renault je u 2019. prodala 3.753.723 vozila širom sveta, što je pad prodaje od 3,4 % odnosno -186.000 vozila, dok ukupno tržište automobila beleži pad od 4,8 %.
Prodaja električnih vozila Grupe na svetskom nivou  je porasla za 23,5 % na 62.447 vozila. Novi ZOE, predstavljen krajem prošle godine, će biti predvodnik električne ponude u 2020. Kada je reč o lakim komercijalnim vozilima, Kangoo Z.E. ostaje neosporni predvodnik u segmentu sa rastom prodaje od 19,2 % na 10.349 vozila. Grupa je u novembru predstavila Renault City K-ZE u Kini, gde je u dva meseca prodala 2658 primeraka ovog vozila.
Prodaja u segmentu lakih komercijalnih vozila porasla je za 0,7 %, čime je ostvaren novi prodajni rekord. Rekord je ostvaren zahvaljujući uspesima marke Renault u Evropi, odnosno njenom rastu od 3,6 % na tržištu koje beleži rast od 2,8 %.

Foto: Renault

Renault Pro+ je još jednu godinu za redom zadržao svoje dve vodeće pozicije; jednu u prodaji kombija i lakih komercijalnih vozila i drugu u prodaji električnih lakih komercijalnih vozila.
U Evropi je ostvario rast prodaje od 1,3 % na tržištu koje beleži rast od 1,2 %.
CLIO je predvodnik u B-segmentu, a 45 % prodaje novog Renaulta CLIO ide na njegovu najluksuzniju verziju. CLIO 4 je zadržan u ponudi kako bi se kupcima ponudio širok izbor. CAPTUR ostaje vodeći SUV u klasi. Prodaja Renaulta ZOE porasla je za 19,1 % (47.027 vozila).
Marka Dacia je sedmu godinu za redom postavila novi prodajni rekord u Evropi sa ukupno 564.854 prodatih vozila (+10,4 %). Ovaj porast duguje uspehu novih modela DUSTER i SANDERO. Osim na ključnim tržištima, Grupa je predvodnik i u Africi, Turskoj, Kolumbiji i Rumuniji. 2020. započinje nova faza Renaultove električne ofanzive u kojoj nas čeka predstavljanje modela Twingo Z.E., uvođenje novog E-TECH hibridnog motora i širenje ponude plug-in hibrida.

 

   FINANSIJSKA GODINA 2019. Prodaja* Trž. udeo putnička vozila + laka komercijalna vozila
(broj vozila) (%)
1. FRANCUSKA 698.723 25,9
2. RUSIJA** 508.647 29,0
3. NEMAČKA 247.155 6,3
4. BRAZIL 239.174 9,0
5. ITALIJA 220.403 10,5
6. ŠPANIJA I KANARSKA OSTRVA 183.264 12,4
7. KINA*** 179.494 0,7
8. UJEDINJENA KRALJEVINA 109.952 4,1
9. BELGIJA I LUKSEMBURG 90.989 13,1
10. INDIJA 88.869 2,5
11. JUŽNA KOREJA 86.859 5,0
12. TURSKA 85.055 17,8
13. RUMUNIJA 72.165 37,6
14. MAROKO 70.281 42,4
15. POLJSKA 69.090 11,1
* 2019. ne uključujući Twizy
** Uključujući Avtovaz
*** Uključujući Jinbei&Huasong

 

Next: Suzuki prestaje da prodaje Jimny u Evropi kao putničko vozilo