Mazda slavi 100 godina od svog osnivanja i u tu čast je podelila nekoliko zanimljivih istorijskih podataka
- Sve je krenulo od proizvođača plute u Hirošimi dok fabriku nije preuzeo Jujiro Matsuda 1921. godine, koji je Toyo Cork Kogyo Co. pretvorio u proizvođača mašinskih alata.
- Mazdino prvo vozilo nije bilo automobil već pick-up trotočkaš koji je nosio ime Mazda-Go i krenuo u proizvodnju 1931.
- Nakon završetka Drugog svetskog rata, proizvodnja je nastavljena u Hirošimi tek nekoliko meseci nakon udara atomske bombe.
- Mazdin prvi putnički automobil, maleni R360, je predstavljen javnosti 1960. godine.
- Mazda je postala prvi veliki proizvođač Wankel motora nakon potpisivanja ugovora sa NSU 1961. godine o licenciranju Felix Wankel dizajna, nakon čega je ispravila nedostatke ovog motora, koji je tokom godina pokretao hiljade automobila i pick-upova do njegovog izumiranja sa sportskim modelima RX-7 i RX-8.
- Mazda MX-5, predstavljena 1989., je postala ubedljivo najprodavaniji sportski dvosed ikad, sa više od milion proizvedenih jedinica
- Mazda je postala prvi azijski brend koji je pobedio na 24 časa Le Mana 1991. godine, dok model RX-7 drži najviše pobeda u GT šampionatu IMSA.
- Jedan vek postojanja Mazde je proslavljen u centrali kompanije u četvrtak 30. januara 2020
“Mazda je nastala kao firma koja se bavi proizvodnjom plute, a potom i krenula u proizvodnju automobila”, rekao je predsednik i CEO kompanije Akira Marumoto tokom proslave. Dodao je da “Naši automobili su danas našli prijateljstvo sa kupcima iz više od 130 država i regiona.”