Site icon

Šta su nam pokazali prvi MotoGP testovi?

Dok uzbuđenje pred početak nove MotoGP sezone polako raste, prvi testovi održani u Maleziji ipak pokazuju ponešto

Foto: Sepang Racing Team

Nije važno biti brz na testovima nego u trci, nije važno biti brz na jednom krugu, nego biti najbrži na svim trkama i osvojiti titulu. U visoko konkurentnom okruženju kao što je MotoGP desetinke sekunde odvajaju favorite od autsajdera. Prva tri MotoGP test dana održana u Maleziji na stazi Sepang i otkrivaju i sakrivaju pravo stanje stvari, formu timova i korak unapred ili unazad koji su inženjeri napravili na motociklima tokom zime. Šta se može zaključiti nakon prvih vožnji, osim toga da smo dobili najujednačenije testove ikada i da su se svih šest proizvođača, kada se analiziraju vremena, smestili unutar samo 0.345 sekunde.
Honda i Marquez
Oporavak nakon operacije ramena aktuelnog šampiona ne ide po planu, i sva tri dana Marc Marquez nije vozio sa 100%. Fizički, kaže da je spreman 60-70%, ali i da se na motociklu osećao lošije nego što je očekivao. Na Hondi RC213V napravio je ukupno 131 krug, nije ispunio kompletan planirani program i kaže da ne vozi kako bi želeo i da prevše opterećuje levu ruku, i biće zanimljivo videti u kakvoj formi će stići na drugi deo testova u Katar. Prema rečima šefa tima Alberta Puiga, koji poslovično uspešno skriva emocije, Alex Marquez napreduje bolje nego što se to od njega očekivalo, ali od mlađeg brata nismo dobili brilijantna vremena, i svakako mu treba još vremena za prilagođavanje na MotoGP motocikl. U svakom slučaju, bio je najbrži od novopridošlica u MotoGP i samo 0.693 sporiji od najboljeg postavljenog vremena. I Takaaki Nakagami se muči nakon iste operacije na koju je otišao i mnogo pre Marqueza, ali vozi pod analgeticima i bio je među najsporijima. Glavni radnik za Hondu bio je Cal Crutchlow, koji se i dalje želi na upravljivost motocikla, iako je uspeo da izveze odlične krugove.

Foto: Yamaha MotoGP

Yamaha i Jorge Lorenzo
Jedna od važnijih vesti pred početak testova je povratak Jorgea Lorenza na Yamahu YZR-M1, ali u ulozi test vozača. Nako patnji na Hondi prošle godine, Lorenzo je vozio samo poslednjeg dana, i bio mnogo brži nego što je bio na Hondi, a čak i beu pokušaja postavljanja brzog kruga, na srednje tvrdim pneumaticima, Lorenzo je postavio za 1.348 skundi slabije vreme od najbržeh kruga. Kaže da se bolje oseća nego ikada, vozi opuštenije i uživa. Da li će se predomisliti i vratiti kao aktivni trkač? Kaže da su šanse za to bile 1%, a da su nakon prve vožnje na M1 sada 2%, onosno 98% da neće.

Foto: Sepang Racing Team

Quartararo na M1 specifikacije 2020
Zvezda i otkriće prošle MotoGP sezone Fabio Quartararo dobio je motocikl pune fabričke specifikacije 2020, i nastavio tamo gde je stao na kraju prošle sezone. Sva tri dana završio je sa najboljim vremenom, ali i dalje tvrdi da nije zadovoljan i da mora bolje, kako motocikl, tako i on. „Ok, postavili smo najbolje vreme, ali ne i najbolji tempo u simulaciji trke, mada smo simulaciju vozili po veoma visokoj temperaturi, kada niko drugi nije bio na stazi. Dobro je, ali može i bolje, nisam potpuno zadovoljan“, kaže mladi Francuz. Druga najbrža Yamaha bio je Valentino Rossi, na čijem motociklu su mogli da se vide neki novi sistemi koji bi trebala poslužiti za prilagođavanje tvrdoće ogibljenja, ali Rossi kaže da su tek u fazi testiranja i da će se tek odlučiti da li će se koristiti u trkama.

Foto: Ducati Racing

Šta se dešava sa Ducatijem?
Dokle je stigao Ducati teško je odgovoriti. Prošle godine na istoj stazi Danilo Petrucci je postavio rekord kruga, ove godine ipak nije bilo takvog rezultata. Šef tima Gigi Dall’Igna kaže da je zadovoljan testom u Sepangu, i da je motocikl napravio sigurno napravio korak unapred. Ipak, deluje da se GP20 za sada muči na stazi sa novim pneumaticima koje je dostavio Michelin, iako Dovizioso tvrdi da ima bolji osećaj na motociklu. Tabele sa rezultatima kažu da su se Francesco Bagnaia, Danilo Petrucci i Jack Miller smestili unutar osam najbržih, dok je Dovizioso postavio 15. najbolje vreme. Međutim, mora se uzeti u obzir da su svoja najbolja vremena postavili na srednje tvrdim pneumaticima. A novopridošlica na Ducati i to prošlogodišnju verziju za tim Avintia, Johan Zarco je pokazao impresivan progres između prvog i trećeg dana, bio samo desetinku sporiji od Dovizosa i samo 0.602 sporiji od najboljeg vremena koje je postavio Quartararo.

Foto: Aprilia Gresini Racing

KTM i Aprilia napreduju
Potpuno nova Aprilija RS-GP deluje kao prava stvar sa agresivnim aerodinamičkim rešenjima i novim V4 agregatom sa uglom od 90° između cilindara. Aleix Espargaro je pokazao da može biti brz na jednom krugu, ali je i u simulaciji trke pokazao impresivna vremena.
KTM takođe deluje jako dobro. Dani Pedrosa je odvezao odličan krug od 1:58.6 na najmekšim pneumaticima, a Pol Espargaro je na pauzu do testova u Kataru ostišao sa zaostatkom od 0.261 sekundi za najboljim vremenom.

Foto: Suzuki Racing

Da li su Suzuki i Yamaha postali brži?
Da li su Suzuki i Yamaha napredovali u delu koji ima je bio bolna tačka – maksimalnoj brzini? Oba proizvođača su na Sepang stigla sa novim agregatima, koji su imali zadatak da smanje deficit u maksimalnoj brzini koji su imali iza Honde i Ducatija. Pogled na ostvarene maksimalne brzine delimično daje odgovor i pokazuje da napredak postoji.

1. Jack Miller (Ducati) – 337.5 km/h
2. Pol Espargaro (KTM) – 331.3 km/h
3. Cal Crutchlow and Marc Marquez (Honda) – 330.3 km/h
4. Maverick Viñales (Yamaha) – 329.3 km/h
5. Joan Mir (Suzuki) and Aleix Espargaro (Aprilia) – 328.3 km/h
Sledeće okupljanje MotoGP timova je na stazi Losail u Kataru 22. februara, a na istoj stazi vozi se prva trka sezone 8. marta.

Next: Renault drastično povećao platu šefu kompanije