fbpx

Aston Matin ne izlazi na Leman 2020

Iako je mnoge obradovala vest da će Aston Martin učestvovati na Lemanu sa svojim hiper automobilom, od toga nema ništa

Aston Martin je zvanično saopštio da se Valkyrie neće pojaviti na startu tke 24 časa Lemana u junu ove godine. Leman program je potpuno zaustavljen, a razlog su propisi i pravila pod kojima se pripremaju automobil nove hiper klase. Organizatori i promoteri trke 24 časa Lemana Automobile Club de l’Ouest (ACO) i America’s International Motor Sports Association (IMSA) po čiji pokroviteljstvom se održavaju trke izdržljivosti, saopštili su da su postigli dogovor oko specifikacije vozila, čime su približene LM Hypercar i LMDh klase, pa će timovi moći da sa istim automobilima nastupaju sa obe strane Atlantika. LMDh kasa automobila je evolucija do sada postojeće DPi koja se vozi u Americi, ali sa dodatim hibridnim sistemom, dok ćw šasije proizvoditi jedan od četiri proizvođača Dallara, Ligier, Multimatic i Oreca. Po principu siluete, ličiće na serijski hiperatomobil, i biće im dodat KERS sistem koji će razvijati proizvođač motora. Međutim, od kako je u januaru donet ovaj dogovor, Aston Martin je odlučio da zaustavi program razvoja Valkyrie prema pavilima za Leman i sačeka dodatna razjašnjenja i ukslađivanje pravila izemeđu FIA WEC, ACO i IMSA, kako bi odlučio prema kojim pravilima će pripremiti svoj trkački hiperautomobil. To znači da pravila još nisu u potpunosti usklađena, a trkačko odeljenje Aston Martin očigledno želi da automobil gradi prema pravilima koja više odgovaraju Valkyrie, i prama kojima će mati najveće šanse za uspeh. Takođe, ispostavlja se da iako su pravila dva šampionata približena, automobil će imati dosta razlika, koje bi trebale biti umanjene takozvanim balansom performansi, koji se do sada pokazao više kontroverzan nego efikasan i nije zadovoljio nikoga. Jasno je da Aston Martin, ne želi da ulaže milione u razvoj automobila, koji može naići na nepredviđene prepreke u pravilima i zbog toga izgubi na performansama.

Foto: Aston Martin

Prema rečima šefa Aston Martin Racinga Davida Kinga, odluka da se zaustavi Leman projekat daje vremena i prostora da se pažljivo i precizno prouče pravila oba šampionata, i u skladu sa njima pripremi konkurentan automobil. Kako je King izjavio, ambicija da Valkyrie dođe do pobede na Lemanu i dalje stoji, ali da je izlazak na start odložen dok pravila ne budu potpuno jasna i usklađena. Marka će se i dalje trkati na Lemanu ali u GT klasi sa automobilima na bazi Vantagea. Sa druge strane, ne treba zaboraviti da se ulaskom Lawrencea Strola u vlasništvo Aston Martina mnogo toga promenilo i po pitanju motosporta. Od sledeće godine Aston Martin će imati fabrički tim u Formuli 1, pa ne treba eliminisati ni mogućnost da su paralelni nastupi sa velikim ambicijama u Formuli 1, WEC i IMSA prevelik finansijski zalogaj za kompaniju koja tek treba da stabilizuje svoje finansije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Svaki novi Volvo će biti ograničen na 180 km/h od 2020.

Počevši od 2020., svaki novi Volvo automobil će imati ograničenu maksimalnu brzinu od 180 ...

Aston Martin novo službeno vozilo Formule 1

Nakon 24 godine Mercedes neće biti (jedino) službeno vozilo Formule 1 kao medicinski i ...

Objavljene prve slike enterijera Venoma F5

Hennessey je uzburkao svet hiper automobila kada je prošlog meseca predstavio Venom F5, ali ...

Kabriolet verzija BMW Serije 8 prolazi kroz pakao Nevade

BMW je obeležio povratak Serije 8 predstavljanjem M850i xDrive luksuznog kupea u junu ove ...

Razvija se sportski Hyundai N sa motorom u sredini?

Hyundai se ozbiljno dohvatio sportskih automobila. N divizija radi na sportisti sa motorom u ...

Formula 1-Hamilton diskvalifikovan sa kvalifikacija

Nakon podužeg većanja sudije i tehnički komesari Formule 1 odlučili su da je zadnje ...