Site icon

Za Ženevu spreman novi Hyundai i20

Sa salon u Ženevi koji počinje na tri nedelje Hyundai ima spremnu treću generaciju svog predstavnika u B segmentu i20

Foto: Hyundai

Novim izdanjima Peugeota 208, Opel Corse, Renault Clia, a i već doro etabliranima VW Polu, Seat Ibizi i Ford Fiest, Hyundai će se od ove godine suprotstaviti trećim generacijom svog i20, koji će svetu zvanično biti pokazan na salonu u Ženevi poji počinje za tri nedelje.
Novi Hyundai i20 dizajnom karoserije preuzima stil koji je već uspešno primenjen na Seat Ibizi, odnosno dosta oštrih linija umesto godinama prisutnih „talasa“. Još uvek je prepoznatljiv visok struk, a značajan pomaku u imidžu donose prednje, a pogotovo zadnje svetlosne grupe u LED tehnologiji. Po pitanju proporcija i dimenzija Hyundai i20 je minimalno izmenjen. Visina krova smanjena je za 30 mm, produžen je za simboličnih 5mm, a za isto toliko je i proširen, a povećan i međuosovinski razmak. Proizvođač tvrdi da je i u kabini obezbeđeno više prostora, pa čak i da je zapremina prtljažnika povećana za 25 litara.

Foto: Hyundai

Velika novina u i20 se ipak odnosi na tehnologiju. Mali hatchack B segmenta, opciono može imati veliku digitalnu instrument tablu dijagonale 10.25 inča, kojoj može da se priključi i višenamenski ekran istih dimenzija. Među opcije stiže i bežično punjenje telefona, bežično povezivanje sa Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama, pa i Bose audio sistem sa osam zvučnika. Hyundai SmartSense paket donosi i bezbednosnu revoluciju u i20. Među raspoložive sisteme uvršćen je i inteligentni tempomat koji koristi podatke od navigacionog sistema, i automatski prilagodi brzinu vozila u odnosu na njegovu trenutnu poziciju. Među manje egzotične ali korisne sistema koji će kupcia biti ponuđeni u i20 sada je održavanje kolovozne trake, upozorenje na prepreku ispred vozila, kao i poprečni saobraćaj iza vozila, ali i detekcija pešaka.

Foto: Hyundai

U pogonskoj ponudi nema većih iznenađenja. Standardni je četvorocilindarski 1.2 benzinac sa 83 KS i manuelnim petostepenim menjačem. Za snažniji pogon brine se trocilindarski Gdi turbo koji može imati 99 ili 118 KS i pomoć od blagog hibrida. Uz snažnje motore moći će se kupiti sedmostepeni DCT menjač, pa i „inteligentni“ manuelni šestostepeni, koji automatski odvaja motor od prenosa čim se podigne noga sa papučice gasa.

Next: Aston Matin ne izlazi na Leman 2020